کد خبر: 571926
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۱۲:۰۹:۰۱
| |

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس:

مردم اجازه نمی‌دهند توافقی ضعیف امضا کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجازه نداریم یک توافق و معاهده ضعیف را امضا کنیم گفت: آمریکا قبل از اجرایی شدن توافق باید تضمین کتبی دهد که از برجام خارج نمی‌شود و راستی‌آزمایی در این زمینه لازم و ضروری است.

مردم اجازه نمی‌دهند توافقی ضعیف امضا کنیم
کد خبر: 571926
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۱۲:۰۹:۰۱

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برجام امروز آمریکا و اروپا هستند که به ما نیاز دارند و این دفعه نباید ریسک کنیم و تا همه حقوق ملت ایران ایفا نشود، حق امضا کردن برجام را نداریم.

به گزارش همشهری، عنابستانی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها در زمستان امسال تحت فشار هستند و به گاز ما نیاز دارند، گفت: امروز آن‌ها نزدیک زمستانشان است و به گاز نیاز دارند و ما حق نداریم منافع ملت را معامله کنیم. مردم با این همه سختی و گرفتاری که کشیدند هیچگاه به ما اجازه نمی‌دهند پای یک توافق و معاهده ضعیف را امضا کنیم. ما از مذاکره‌کنندگان‌مان مطالبه کردیم که تمام حقوق مردم باید ایفا بشود و در این زمینه آمریکا باید تضمین بدهد که از برجام خارج نمی‌شود و تضمین کتبی و راستی‌آزمایی در این زمینه لازم و ضروری است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما باید بتوانیم به هر جا و کشوری که می‌خواهیم نفتمان را بفروشیم، پولش را دریافت کنیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداشته باشد. 

نماینده سبزوار در مجلس خاطرنشان کرد: بحث تحریم کانورژن (یعنی تبدیل ارز به ارز) باید کاملا برداشته شود و ارزمان را به هر ارزی که بخواهیم بتوانیم تبدیل و وارد کشور کنیم. باید تمام کشورها از مبادله ارزشان با ریال ما هراسی نداشته باشند و در ساختار بانکی باید هر مبادله ای که بخواهیم در گردش مالی دنیا انجام دهیم.

وی افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید بتوانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و با شرکت های اقتصادی ایران مبادلات انجام دهند و لیست ستاره‌دار و تحریم ها باید براساس برجام کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما باید بعد از توافق احتمالی فرصت راستی‌آزمایی داشته باشیم چون آن‌ها خوب می‌دانند امروز دیگر امضای کسی برایمان تضمین نیست و ما باید تضمینشان را در عمل ببینیم.

وی اشاره کرد: اگر امکان راستی‌آزمایی آمریکایی‌ها در جریان احیای مذاکرات دیده نشود ما دوباره ضرر می‌کنیم و می‌شود همان برجام قبلی که شرکت ها وارد کشور نشدند با اینکه در برجام نوشته شده بود آزادند که فعالیت اقتصادی داشته باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها