کد خبر: 571867
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۰۸:۲۳:۲۲
| |

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

همه جناح‌ها باید از تیم مذاکره‌کننده حمایت کنند/ همه ما در کشتی بزرگی به نام ایران نشسته‌ایم

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همه ما در یک کشتی بزرگ به نام ایران نشسته‌ایم و اگر منافع ملی به آن مجموعه برسد همه نفع خواهند برد بنابراین باید از تیم مذاکره کننده حمایت کرد تا با احیای برجام منافع ملی کشور تامین شود.

همه جناح‌ها باید از تیم مذاکره‌کننده حمایت کنند/ همه ما در کشتی بزرگی به نام ایران نشسته‌ایم
کد خبر: 571867
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۰۸:۲۳:۲۲

علی باقری فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوالی درباره نگاه به برجام به عنوان یک پرونده ملی فارغ از جنا‌ح‌بندی‌های سیاسی گفت: برجام و تبعات آن در حوزه منافع ملی کشور قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود جناح‌های سیاسی از این منظر به موضوع نگاه کنند. ما درباره این موضوع تاریخچه‌ای داریم. وقتی برجام در دوره آقای روحانی در حال انجام بود، جناح اصولگرا از زاویه ملی به آن نگاه نکرد و در نهایت آقای روحانی با بداخلاقی‌های سیاسی داخلی برجام را به نتیجه رساند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: چه قبل از برجام و چه بعد از امضای برجام، دولت آقای روحانی همواره تحت فشار بود و در داخل با بدترین شیوه‌ها با مخالفت‌هایی رو به رو شد. اما امروز دلیل نمی‌شود که چون همه چیز در اختیار اصولگرایان است اصلاح طلبان و اعتدالگرایان مقابله با مثل کرده و همان رفتار اصولگرایان در اوایل دهه ۹۰ را تکرار کنند. انتظار از همگان این است که به برجام نگاه ملی صورت گیرد. آنچه امروز من در عرصه سیاسی می‌بینم آن است که دو جناح اصلاح طلب و اعتدالیون عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشتند و با در نظر گرفتن منافع ملی به آن نگاه کردند. آنچه امروز بیشتر به چشم می‌خورد دولت آقای رئیسی بیشتر از آنکه با جناح مقابل خود یعنی اصلاح طلبان رو به رو باشد با برخورد منفی بخشی از جناح اصولگرایان مواجه شده که امیدواریم آن‌ جناح هم به منافع ملی توجه بیشتری داشته باشد تا نتیجه مذاکرات به نفع ملت رقم بخورد.

باقری در پاسخ به این سوال که پیامدهای سیاسی استفاده از برجام چه خواهد بود، گفت: من مقایسه دولت گذشته و فعلی را انجام دادم که عبرتی برای آینده باشد. نتیجه نگاهی که متکی به منافع ملی نباشد کشور را ناتوان می‌کند. درست است که ترامپ با خروج از برجام به آن ضربه زد اما گروه‌های داخلی برجام هم در این کارشکنی بی‌تاثیر نبودند. اگر نگاه ملی نسبت به برجام وجود نداشته باشد منافع احتمالی احیای برجام دستخوش مزاح‌های جناحی شده و از منافع ملی آن کاسته خواهد شد.

باقری همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر لازم است تا همه جناح‌های سیاسی از تیم مذاکره کننده حمایت کنند گفت: همه جناح‌ها باید حمایت کنند. زیر اتفاقی که رخ می‌دهد، منافع ملی کشور را تامین می‌کند. همه ما در یک کشتی بزرگ به نام ایران نشسته‌ایم و اگر منافع ملی به آن مجموعه برسد همه نفع خواهند برد بنابراین باید از تیم مذاکره کننده حمایت کرد تا با احیای برجام منافع ملی کشور تامین شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها