کد خبر: 570922
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۱:۲۵:۲۴
| |

سخنگوی شورای نگهبان:

لایحه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک ایراد شرعی دارد

سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک گفت: شورای نگهبان نسبت به موافقتنامه‌های مشابه ایراد شرعی دارد و معمولا در مجمع تشخیص به تصویب می رسد.

لایحه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک ایراد شرعی دارد
کد خبر: 570922
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۱:۲۵:۲۴

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک گفت: شورای نگهبان نسبت  به موافقتنامه‌های مشابه ایراد شرعی دارد و معمولا در مجمع تشخیص به تصویب می رسد.  ما نسبت به این لایحه اشکال شرعی داشتیم و نظرات مان را به مجلس فرستادیم. در حال حاضر  لایحه به مجمع تشخیص  ارسال شده است.

به گزارش ایسنا، طحان نظیف در ادامه نشست خبری  از سامانه ارتباطات شورای نگهبان رونمایی کرد و گفت:  علاوه بر تلفن و ایمیل در این سامانه هم  پاسخگوی سوالات و نظرات مردم هستیم و این سامانه  پل ارتباطی میان مردم و نامزدهای انتخابات با شورای نگهبان است.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید براینکه این سامانه گامی مؤثر در راستای تسهیل دسترسی، ثبت و ارائه شکایت، رسیدگی به شکایات، حذف برخی هزینه‌ها و... در امر انتخابات است گفت: از دیگر ویژگی‌های مهم سامانه ارتباطات شورای نگهبان، دریافت شکایات و مستندات داوطلبان انتخابات و همچنین دریافت گزارشات مردمی از تخلفات انتخاباتی (مردم ناظر) در زمان برگزاری انتخابات است که علاوه بر تسهیل ارتباط مردم و نامزدهای انتخاباتی با این شورا، موجب اقدام به‌موقع این شورا در مواردی است که نیاز به اقدام سریع دارد.

وی افزود: همچنین از مزیت‌های سامانه‌  مذکور در ایام برگزاری انتخابات این است که هنگام ارسال و ثبت شکایت هر یک از داوطلبان انتخاباتی، علاوه بر سهولت ارسال متن شکایت و مستندات آن، کد رهگیری صادر و جهت پیگیری در اختیار داوطلب مربوطه قرار می‌گیرد. راه‌اندازی این سامانه باعث  صرفه‌جویی در وقت داوطلبان و هزینه‌های رفت‌وآمد، نیروی انسانی و هزینه‌های جانبی اخذ شکایات را در پی دارد و زحمت مراجعه حضوری داوطلبان انتخاباتی که از اقصی نقاط کشور به ستاد مرکزی اخذ شکایات که در تهران مستقر بود را از بین می‌برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها