دولت رییسی دبه درآورد؛ جزئیات تازه از تصمیم پرداخت کالابرگ و یارانه نقدی

آنطور که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت بعد از اینکه امکانات زیرساختی فراهم شد، به افراد اختیار داده می‌شود که هم بتوانند به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.

دولت رییسی دبه درآورد؛ جزئیات تازه از تصمیم پرداخت کالابرگ و یارانه نقدی
کد خبر: 567631
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۷:۳۰:۳۵

صحبت از زیرساخت‌هایی است که برای اجرای طرح کالابرگ آماده نیست. همین که آماده شود یارانه نقدی را حذف می‌کنند.

به گزارش تجارت نیوز، قرار بود تا شهریور طرح کالابرگ اجرا شود. یعنی چند هفته دیگر. روز گذشته نیز احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: «پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.»

خاندوزی به ایلنا گفت: « این گزارش قرار است تا آخر مرداد توسط دوستان ارائه شود. امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.»

برخی از مردم اما نسبت به جایگزینی کالابرگ انتقاد دارند. این انتقادات از همان ابتدا که صحبت از کالابرگ به جای یارانه نقدی بود، مطرح شد. آنها می‌گوید یارانه نقدی را به انتخاب خودشان صرف هزینه‌های جاری زندگی می‌کنند و مجبور نیستند صرف خرید چند قلم کالای خاص کنند.

در ادامه واکنش برخی مخاطبان را نسبت به این مسئله می‌خوانید:

«کالابرگ نمیخوایم. یارانه نمیخوام. قیمتها برگرده مثل سالهای پیش. آرزوی همه چیرو داریم به گورمیبریم. توان خرید گوشت و مرغ نداریم.»

«بزارید خودمون تصمیم بگیریم با یارانه پرداختی چی کار کنیم.»

«ما کالابرگ نمیخوایم. اومدیم بچه مون مریض شد خواستیم ببریم دکتر. با کالابرگ ببریم؟»

پیش از این محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه رادیویی گفت: «یکی از طرح‌های دولت این است که به جای پول نقد، یارانه را در قالب کالای ارزان عرضه کند تا مطمئن شویم میزان گوشت، شیر و غیره که بر اساس استانداردهای بهداشتی، یک خانواده باید دریافت کند، دریافت کرده‌اند. این یک حلقه تکمیلی پرداخت یارانه‌ها است. اما بعد از اینکه امکانات زیرساختی فراهم شد، به افراد اختیار داده می‌شود که هم بتوانند به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.»

آنطور که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت سخت‌افزار جدیدی به نام کالابرگ ایجاد نمی‌شود. بلکه از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌های بانکی استفاده می‌شود. در مرحله‌ای که سامانه تکمیل و اعلام شود، افراد مایل به دریافت کالای ارزان، می‌توانند به مکان‌های مشخص مراجعه کنند

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها