کد خبر: 565552
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۰:۴۴:۲۴
| |

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

احتمالا روسیه در جنگ با اوکراین، نیم نگاهی به توانایی نظامی ایران دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : ایران در نبردهای هوایی و جنگ های پهپادی، ضربات سنگینی به آمریکایی ها وارد کرد.

احتمالا روسیه در جنگ با اوکراین، نیم نگاهی به توانایی نظامی ایران دارد
کد خبر: 565552
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۰:۴۴:۲۴

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سفر جو بایدن رییس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی گفت: بایدن از سفر به منطقه دو هدف را دنبال می‌کرد. با توجه به جنگ روسیه و اوکراین، بازگردان عربستان به تامین انرژی جهان نخستین هدف وی بود و دومین هدفش، کاهش فشار روانی علیه آمریکا به دلیل شکست در مذاکرات برجام بود.

به گزارش ایرنا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تصور آمریکا بر این بود با توجه به فشاری که بر جمهوری اسلامی به دلیل تحریم‌ها وارد کرده است، هر خواسته طرف غربی از سوی ما پذیرفته خواهد شد. اما به زمین سخت ایرانی‌ها برخورد کرد و با توجه به شرایطی که اکنون دچار آن شدند برای افکار داخلی و بین المللی در خصوص خروج آمریکا از برجام و مذاکرات دوباره پاسخی ندارند.

آمریکایی‌ها نگران قدرت موشکی،‌ هوایی و پهبادی ایران هستند

این نماینده مجلس درباره توان پهپادی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای منطقه نیاز داشتند که رو پای خود بایستند و این موضوع سبب رشد قابل توجهی از سوی آنها در صنایع دفاعی شد. از طرفی در جنگ روسیه و اوکراین شاهد حضور پهپادهای ترکیه علیه روسیه هستیم و طبیعی است که روسیه به رغم اینکه در جهان ابرقدرت است و توان نظامی زیادی دارد، نیم نگاهی به توانایی نظامی جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حوزه دفاعی و مرزهای امنیتی خود را درخاورمیانه به خوبی گسترش داده است،‌ خاطرنشان کرد: ایران در نبردهای هوایی و جنگ های پهپادی، ضربات سنگینی به آمریکایی ها وارد کرد. البته بسیار از کشورهای منطقه به نگرانی آمریکایی‌ها در برابر قدرت موشکی،‌ هوایی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران پی بردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها