کد خبر: 543169
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۴:۵۰:۳۳
| |

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس تشریح کرد:

شروطی که منجر به عدم توقف مذاکرات توسط روسیه می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت:مذاکرات به طور کامل متوقف نشده بلکه مباحث فنی که میان ایران و آمریکا باقی مانده، باعث وقفه در روند مذاکرات شد.

شروطی که منجر به عدم توقف مذاکرات توسط روسیه می‌شود
کد خبر: 543169
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۴:۵۰:۳۳

علی علیزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ادامه مذاکرات وین به تصمیم سیاسی آمریکا نسبت به خطوط قرمز ایران بستگی دارد، اظهار کرد: اگر آمریکا با ایران سر این ۴ مساله به توافق برسد، شروط روسیه مانعی برای رسیدن به توافق ایجاد نخواهد کرد اما ایران حاضر نیست از این ۴ خط قرمز عبور کند.

به گزارش شفقنا، علی علیزاده، در خصوص تعویق مذاکرات وین، اظهار کرد: مذاکرات به طور کامل متوقف نشده بلکه مباحث فنی که میان ایران و آمریکا باقی مانده، باعث وقفه در روند مذاکرات شد. لذا هنوز امید است که مذاکرات نه تنها در درون کشورها بلکه بر سر میز مذاکره انجام شده و به نتیجه مثبت برسد.

وی ادامه داد: درحالی که رسانه‌ها، توقف مذاکرات را به شروط روسیه ربط می‌دهند اما اینگونه نیست و تحریم سپاه، تضمین‌های اقتصادی و حل مسایل پادمانی و لیست قرمز، از جمله ۴ شروط ایران برای ادامه مذاکرات است؛ لذا این تعلیق ارتباطی به شروط روسیه و مباحث این کشور ندارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: اگر آمریکا با ایران سر این ۴ مساله به توافق برسد، شروط روسیه مانعی برای رسیدن به توافق ایجاد نخواهد کرد اما ایران حاضر نیست از این ۴ خط قرمز عبور کند و آمریکا هم جواب قانع کننده‌ای نمی دهد؛ لذا ادامه مذاکرات به تصمیم سیاسی آمریکا نسبت به این ۴ مساله بستگی دارد و طرفین عجله دارند که سریعتر به توافق برسند و امکان رسیدن به توافق قبل از پایان سال وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها