محمد سعیدی، امام جمعه قم:

اگر جامعه بیدار و گوش به فرمان رهبر باشد همه تلاش دشمنان در نطفه خفه می‌شود

امام جمعه قم تأکید کرد: اگر جامعه بیدار و گوش به فرمان رهبر باشد با توجه به وعده الهی همه تلاش دشمنان در نطفه خفه می‌شود.

اگر جامعه بیدار و گوش به فرمان رهبر باشد همه تلاش دشمنان در نطفه خفه می‌شود
کد خبر: 564719
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۴:۱۶:۵۱

سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه ۴۸ سوره توبه در رابطه با منافقان عصر پیامبر اظهار کرد: خداوند خطاب به پیامبر می فرماید منافقان پیش از این نیز مشغول فتنه انگیزی بودند تا اینکه حق آمد و امر الهی بر دسیسه های شیطان غلبه کرد.

به گزارش فارس، وی گفت: خداوند با این آیه به پیامبر هشدار می دهد که این اولین بار نیست که منافقان به سمپاشی و تخریب مشغولند و همانطور که در جنگ احد رئیس منافقان همراه با عده ای فریب خورده و ضعیف الایمان از نیمه راه برگشتند، منافقان نه تنها با مال و جان قصد جهاد فی سبیل الله را ندارند بلکه دائما به دنبال فتنه و فساد هستند .

امام جمعه قم با بیان اینکه علاوه بر سست کردن اراده مسلمانان، مشکل اصلی منافقان با شخص پیامبر و برنامه های ایشان بود، گفت: اصلی ترین هدف منافقان مبارزه با اسلام و شخص پیامبر و از پای در اوردن ایشان بود زیرا اگر توطئه شوم آنها بر علیه پیامبر به ثمر می نشست به انحراف کشاندن اسلام آسان بود.

وی با بیان اینکه منافقان با رسانه ها و تبلیغات خود به دنبال تخریب عقیده و فکر مسلمانان و همچنین شخص و شخصیت پیامبر بودند، گفت: در طول تاریخ کفار و منافقان روی این دو اصل خیلی کار کردند زیرا مکتب و رهبر در اسلام دو اصل اساسی است و باید هر دو را در کنار هم حفظ کرد.

 سعیدی افزود: باید بدانیم که آنچه در این آیات درباره منافقان و فتنه های آنها بیان شده اختصاص به عصر پیامبر ندارد بلکه هر جا که حق و پیشرفتی وجود دارد منافق و مزدوری هم وجود دارد و تلاش می کند در لحظات حساس با سمپاشی، توطئه و ترور شخص و شخصیت رهبر روح ایمان را در جامعه از بین ببرند.

وی تأکید کرد: اگر جامعه بیدار و گوش به فرمان رهبر باشد با توجه به وعده الهی همه تلاش دشمنان در نطفه خفه می‌شود.

امام جمعه قم در خطبه دوم با بیان اینکه ماه ذی الحجه پر از مناسبت های اهل‌بیت است، افزود: مهمترین مناسبت این ماه روز عید سعید غدیر خم است و پیام عید غدیر آن است که دین از سیاست جدا نیست.

وی با بیان اینکه پیامبر با ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین رسالت خود را تمام کردند، گفت: خداوند هم از نصب امیرالمؤمنین اظهار رضایت کرد و فرمود امروز دشمن از دین شما مأیوس شد و به پیامبر دلداری داد که از مردم نترسند زیرا با تعیین جانشین، دین کامل و نعمت تمام شد و خدا راضی شد که اسلام به عنوان دین برای مردم باقی بماند.

سعیدی با بیان اینکه جانشینی امیرالمؤمنین نه تنها جزو دین بلکه متمم و مکمل دین است، گفت: خلافت و مدیریت جامعه یک بحث سیاسی الهی است و افرادی که سعی کردند اسلام را از مسائل اجتماعی و سیاسی بر کنار بدانند و دین را منحصر به مسائل شخصی کنند دقیقا بر خلاف امر رسول خدا و خلافت امیرالمؤمنین حرکت کردند.

وی با بیان اینکه چهارشنبه ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب در تهران است، افزود: نماز جمعه در اسلام جایگاه رفیعی دارد و در قرآن سوره ای با این نام نازل شده و برخی احکام برای تشویق مردم برای شرکت در نماز جمعه بیان شده است.

امام جمعه قم با اشاره به روایاتی درباره اهمیت نماز جمعه گفت: پیامبر فرمودند هر کسی از روی ایمان و برای خدا در نماز جمعه شرکت کند اعمالش را از نو آغاز می کند زیرا خداوند گناهانش را بخشیده و نامه اعمال جدیدی را برایش باز می کند و امام صادق (ع) فرمودند هر کسی به سوی نماز جمعه بشتابد خداوند بدنش را به آتش جهنم حرام می کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در طول دوران رهبری خود بیش از ۲۰ مرتبه با ائمه جمعه دیدار داشتند و نکات مهمی را در قالب رهنمود، توصیه، مأموریت و مطالبه بیان کرده اند گفت: مرور بر مطالبات ایشان عمق نگاه راهبردی ایشان به نماز جمعه را نشان می دهد که فرمودند قدر این شبکه نماز جمعه را باید بشناسیم زیرا نماز جمعه لیله القدری برای نظام اسلامی است و برکات زیادی دارد.

سعیدی تصریح کرد: آنچه برای شبکه نماز جمعه مهم است نگاه های سیاسی و حزبی نیست بلکه حفظ اصالت های اسلامی، برخورد مهربان و صمیمی امام جمعه در مقابل مردم و مسئولین، موضع گیری در برابر سخن باطل، عمق دادن به اعتقادات دینی و نزدیک کردن دلها به یاد خدا از مهمترین کارکردهای نماز جمعه است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن امیدوار است از طریق ایجاد اختلاف در میان ما نفوذ کند، گفت: باید هشیار باشیم و حفظ وحدت را اصل قرار دهیم و چیزهایی که وحدت را خدشه دار می کند از شیطان بدانیم و نماز جمعه از مهمترین عوامل حفظ وحدت است.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به نشست سه جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران به منظور مذاکره بر سر مسائل سوریه گفت: دیدارها، قراردادها، سخنرانی ها، مصاحبه ها و به ویژه بیانات امام خامنه ای در دیدار با پوتین و اردوغان سطح این اجلاس را فراتر از موضوع سوریه برد و به آن ابعاد راهبری بخشید.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر روی چهار موضوع تأکید کردند، گفت: هشدار نسبت به تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، هشدار نسبت به مسدود سازی مرز ایران و ارمنستان، اخراج آمریکا از شرق فرات در سوریه و کنار گذاشتن دلار از مبادلات اقتصادی جهان از مهمترن تأکیدات مقام معظم رهبری در این دیدارها بود.

سعیدی با بیان اینکه چهارشنبه سالروز عملیات مرصاد و روز مقاومت و پایداری است، گفت: عملیات مرصاد در پاسخ به عملیات منافقان به طمع فتح تهران صورت گرفت که با پیروزی نیروهای جمهوری اسلامی ایران به اتمام رسید و این عملیات آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی بود با این تفاوت که این بار دشمنان منافقانی بودند که با حمایت صدام به مرزهای ایران حمله کردند و پس از شکست و تلفات زیاد عقب نشینی کردند.

وی با بیان اینکه سپاه و ارتش با پشتیبانی هوانیرو ارتش و نقش برجسته شهید صیاد شیرازی با درهم کوبیدن منافقان و متلاشی کردن دشمن پاسخ کوبنده و عبرت آموزی به منافقان دادند، گفت: ملت ایران با تأسی به آموزه های اسلام و رهبری امام خامنه ای و به برکت خون شهدا و مقاومت مردم محکم تر از همیشه اجازه تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را به هیچ کسی نخواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها