کد خبر: 564446
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۳:۲۲:۲۲
| |

سخنگوی وزارت خارجه درمورد اظهارات اخیر کمال خرازی:

ظرفیت های هسته‌ای ایران بسیار بالا است/در بحث سلاح های کشتار جمعی تغییری در نگاه و موضع ایران ایجاد نشده

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مورد توانایی ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران گفت: ظرفیت های هسته‌ای ایران بسیار بالا است اما همانطور که بارها اشاره شده فناوری هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است و تحت نظارت مستمر آژانس قرار دارد و در بازدیدهای مکرر و متعدد بازرسان آژانس و در گزارش‌های متعدد آژانس بارها بر صلح آمیز بودن فناوری و فعالیت‌های هسته‌ای ایران تأکید شده است.

ظرفیت های هسته‌ای ایران بسیار بالا است/در بحث سلاح های کشتار جمعی تغییری در نگاه و موضع ایران ایجاد نشده
کد خبر: 564446
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۳:۲۲:۲۲

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در واکنش به اظهارات کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مورد توانایی ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران  گفت: ظرفیت های هسته‌ای ایران بسیار بالایی است اما همانطور که بارها اشاره شده فناوری هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است و تحت نظارت مستمر آژانس قرار دارد و در بازدیدهای مکرر و متعدد بازرسان آژانس و در گزارش‌های متعدد آژانس بارها بر صلح آمیز بودن فناوری و فعالیت‌های هسته‌ای ایران تأکید شده است. در بحث سلاح های کشتار جمعی فتوای مقام معظم رهبری را داریم و تغییری در نگاه و موضع ایران ایجاد نشده است.

به گزارش ایسنا، کمال خرازی در مصاحبه ای با الجزیره گفته بود: بر هیچ کس پوشیده نیست که ما توانایی فنی برای ساخت بمب هسته ای را داریم اما تصمیمی در این خصوص نداریم. تنها طی چند روز میزان غنی سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می توانیم به ۹۰درصد نیز برسانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها