کد خبر: 564426
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۲:۱۱:۴۹
| |

سخنگوی وزارت خارجه:

رابطه ایران و روسیه ربطی به آمریکا ندارد/ واشینگتن با اظهارنظرهای سیاسی به‌دنبال ایجاد حاشیه است

سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با اظهار نظر مقامات آمریکایی در ارتباط با سفر روز گذشته پوتین به تهران و همچنین روابط تهران-مسکو خاطر نشان کرد:‌ روابط ایران و روسیه یک روابط کاملا دوجانبه و بر اساس منافع مشترک است و اساسا ربطی به دولت آمریکا ندارد.

رابطه ایران و روسیه ربطی به آمریکا ندارد/ واشینگتن با اظهارنظرهای سیاسی به‌دنبال ایجاد حاشیه است
کد خبر: 564426
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۲:۱۱:۴۹

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه نشست روز گذشته سران روند آستانه در تهران نشست سازنده‌ای بود، اظهار کرد:‌ ابراز تمایل مقامات امارات برای اعزام سفیر به ایران را به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه صبح روز چهارشنبه در نشست رسانه‌ای خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که در محل وزارت امور خارجه برگزار شده بود در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهار نظر مقامات آمریکایی در ارتباط با سفر روز گذشته پوتین به تهران و همچنین روابط تهران-مسکو خاطر نشان کرد:‌ روابط ایران و روسیه یک روابط کاملا دوجانبه و بر اساس منافع مشترک است و اساسا ربطی به دولت آمریکا ندارد.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و روسیه بر مبنای مصالح و منافع مشترک دو کشور روابط خود را تعریف کرده‌اند، گفت: روابط ایران و روسیه روابط سازنده برای دو کشور و مثبت برای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه روابط ایران و روسیه در حوزه منطقه‌ای نیز روابط سازنده‌ای است، گفت: اثر این موضوع را در بحث تحقق امنیت در سوریه و مبارزه با تروریسم شاهد هستیم. نقش سازنده‌ای که هیچ گاه از سوی آمریکایی‌ها در منطقه شاهد نبوده‌ایم.

ناصر کنعانی ادامه داد:‌  روابط ایران و روسیه در آینده نیز در همین چارچوب ادامه پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این که اگر ایران در جنگ اوکراین سلاح در اختیار روسیه قرار داده باشد ، مجازات می شود  و اظهارات پیشین مقامات آمریکایی مبنی براین که ایران پهیادهایی برای استفاده روسیه در جنگ اوکراین در اختیار این کشور قرار داده است با رد اظهار نظر مقامات آمریکا در این زمینه گفت: آمریکا ها فرا فکنی می کنند و با اظهار نظرهای سیاسی و دامن زدن به موضوعات دروغین به دنبال ایجاد حاشیه هستند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها