سیدعلی حسینی اشکوری، عضو مجلس خبرگان رهبری:

آیت‌الله جنتی اجازه نداد شورای نگهبان از خط مستقیم انقلاب فاصله بگیرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه آیت‌الله جنتی وزنه اطمینان‌بخش جامعه در شورای نگهبان رهبری محسوب می‌شود، گفت: آیت‌الله جنتی به خاطر تقوا و شجاعتی که دارد حافظ قانون اساسی است.

آیت‌الله جنتی اجازه نداد شورای نگهبان از خط مستقیم انقلاب فاصله بگیرد
کد خبر: 563991
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۱:۰۰:۲۰

سیدعلی حسینی اشکوری، با اشاره به حکم ابقاء آیت الله جنتی در بین فقهای شورای نگهبان توسط رهبر معظم انقلاب و وظایف این شورا بیان داشت: حضور آیت الله جنتی در شورای نگهبان برای انجام صحیح وظایف شورای نگهبان بسیار موثر و اطمینان بخش است.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان همواره مقابل کسانی که با قانون اساسی مخالفت کرده‌اند ایستاده است، ابراز کرد: تقوایی بسیار بالا سابقه انقلابی و ایستادگی همیشگی بر صراط مستقیم از جمله ویژگی های شخصیتی آیت‌الله جنتی بوده که اجازه نداده این شورا از خط مستقیم انقلاب فاصله بگیرد.

اشکوری به سابقه مبارزاتی آیت الله جنتی پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حضور آیت الله جنتی در شورای نگهبان به عنوان ناظر بر انتخابات، سبب اطمینان بر سالم باقی ماندن آرا می شود و این اطمینان را ایجاد می‌کند که آنچه از صندوقهای رای بیرون می آید همان آرای واقعی مردم است.

وی  با بیان این که آیت الله جنتی به عنوان یک قاضی جلوی ورود ارکان ناسالم به جمهوری اسلامی را گرفته است، ابراز کرد: عمده حملاتی که به آیت الله جنتی می شود از طرف کسانی است که شرایط ورود به ارکان نظام را ندارند و آیت‌الله جنتی با درایت خود جلوی نفوذ آنها را گرفته است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دسته دومی که به آیت الله جنتی حجمه می کنند دارای اعوجاج فکری هستند و دسته سوم نیز ناآگاهانی هستند که تحت تاثیر دو گروه قبلی قرار گرفتند اما اکثریت جامعه ایران آیت‌الله جنتی را لنگرگاه اطمینان بخش برای حفظ دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی می دانند و به حق ایشان نگهبان خوبی برای جمهوریت و اسلامیت نظام محسوب می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها