رئیسی: آمار حاکی از آن است که از رشد اقتصادی ۴ درصد عبور کردیم

خداروشکر ۱۴۰۰ را بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول پشت سر گذاشتیم

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای کشور رشد اقتصادی ۸ درصد را هدف گذاری کردیم، سال گذشته رشد بیش از ۴ درصد را داشتیم در حالی که کار را شروع کردیم رشد اقتصادی یک چهارم درصد بود اما امروز آمار حاکی از آن است که از ۴ درصد عبور کردیم.

رئیسی: آمار حاکی از آن است که از رشد اقتصادی ۴ درصد عبور کردیم
کد خبر: 558494
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۲:۵۵:۲۹

سید  ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با اشاره به کسری بودجه دولت در ابتدای شروع به کار گفت: همه می‌گفتند، شما چطور می‌خواهید ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را حل کنید، در شرایطی کار را آغاز کردیم که همان ماه اول بحث این بود، که حقوق و دستمزد از کجا پرداخت شود، اما باید خدا را شکر کرد، که سال ۱۴۰۰ را با موفقیت و بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول پشت سر گذاشتیم.

به گزارش فارس، رئیسی با بیان اینکه بدون استفاده از قرض از بانک مرکزی و چاپ پول، کسب و کار و دانشگاه، مدارس راه افتاد، عنوان کرد: فضای کسب و کار و فعالیت ها در سال ۱۴۰۱ فراهم شده، مردمی که در تمامی صحنه ها جلودار نهضت بودند و بدون هیچ تردید از نظام حمایت کرند، ما هم موظفیم به وعده ها عمل کنیم، در مبارزه با فقر، فساد و تبعیض وفادار به مردم هستیم.

وی گفت:  آن چه به مردم گفتیم، به مردم گزارش خواهیم داد، اگر گفتیم طی چهار سال چهار میلیون مسکن باید ساخته شود، وعده ما و نیاز کشور و حکم قانون است، به آن پایبندیم، این کار به سرعت در حال اجرا است.

رئیس جمهور یادآور شد: ۵ میلیون خانواده نیازمند بدون پرداخت وجه بیمه شده اند و این امر ادامه خواهد داشت، عدالت آموزشی و سایر حوزه ها و اقدامات از جمله نیروی انسانی، اصلاح ساختار اداری و مبارزه با فساد از برنامه های دولت است.

 آیت الله رئیسی عنوان کرد: دولت در تلاش است که با بسترهای فسادزا مبارزه کند و باید بسترهای رانت خواری و فسادزا اصلاح شود.

همه مدیران دولت باید مردمی باشند

وی با بیان این که هر ساختاری که مولد نابرابری در کشور باشد، باید اصلاح شود، گفت: برخی بر بنده برای سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها خرده می‌گیرند، این افراد تجربه با مردم بودن را ندارند، من لذت بودن با مردم را کاملاً می‌چشم و معتقدم همه مدیران اعم از استانداران، وزرا، فرمانداران، بخشداران و همه کسانی که به نام دولت کار می‌کنند، باید با مردم، از مردم و در میان مردم باشند و بدانند، مشکلات با حضور مردم و مشارکت مردم حل می‌شود.

 رئیسی خاطرنشان کرد: برای کشور رشد اقتصادی ۸ درصد را هدف گذاری کردیم، سال گذشته رشد بیش از ۴ درصد را داشتیم در حالی که کار را شروع کردیم رشد اقتصادی یک چهارم درصد بود اما امروز آمار حاکی از آن است که از ۴ درصد عبور کردیم ما در آغاز راهیم، کار با حضور مردم آغاز شده است و می‌بایست، به رشد اقتصادی در شأن ملت بزرگ ایران و رفع همه تحریم‌ها و دست یابی به قدرت بازدارندگی در دنیا و نیز پاسداری از انقلاب و جمهوری اسلامی دست یابیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها