کد خبر: 555971
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۵:۵۴:۳۰
| |

اسماعیل گرامی‌مقدم پاسخ داد:

با اتمام برجام شرایط ایران چه می شود؟

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: «اگر برجام به نتیجه نرسد برای هر دو طرف باخت-باخت است؛ به این معنی که دیگر آمریکایی‌ها خیالشان از بابت صنعت هسته‌ای ایران راحت نخواهد بود و طبیعتا نظارت‌های بین‌المللی به حداقل ممکن می‌رسد و از آن‌سو هم ایران از نظر وضعیت اقتصادی در شرایط بدی قرار می‌گیرد زیرا هم نمی‌شود به راحتی نفت را به فروش رساند و هم پول‌های بلوکه‌شده آزاد نمی‌شود».

با اتمام برجام شرایط ایران چه می شود؟
کد خبر: 555971
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۵:۵۴:۳۰

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی  گفت: «اگر برجام به نتیجه نرسد برای هر دو طرف باخت-باخت است؛ به این معنی که دیگر آمریکایی‌ها خیالشان از بابت صنعت هسته‌ای ایران راحت نخواهد بود و طبیعتا نظارت‌های بین‌المللی به حداقل ممکن می‌رسد و از آن‌سو هم ایران از نظر وضعیت اقتصادی در شرایط بدی قرار می‌گیرد زیرا هم نمی‌شود به راحتی نفت را به فروش رساند و هم پول‌های بلوکه‌شده آزاد نمی‌شود».

بیشتر بخوانید:

به گزارش نامه نیوز، او ادامه داد: «البته این را هم بگویم که دورزدن تحریم‌ها به ویژه در ماه‌های گذشته تا حدی کارساز بوده و صادرات نفت افزایش قابل توجهی داشته است اما مسئله این است که کار به همین جا متوقف نمی‌شود و اگر برجام به نتیجه نرسد، غربی‌ها تحریم‌ها را گسترش می‌دهند و محدودیت‌ها بیش از محدودیت‌های کنونی هم خواهد شد. در مقابل احتمالا ما هم مرز غنی‌سازی 60درصد را رد می‌کنیم و به سمت غنی‌سازی 90درصدی خواهیم رفت. در شرایط کنونی وضعیت چندان مساعد نیست و آژانس اعلام کرده به دلیل مسائلی که بر سر اورانیوم ایران هنوز حل نشده، قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام به تصویب می‌رسد».

 

گرامی مقدم

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها