کد خبر: 555421
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۰۸:۵۲:۱۵
| |

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

امام‌زدایی توسط عده‌ای در عمل اتفاق می‌افتد

وزیر اسبق بهداشت گفت: امام‌زدایی توسط عده‌ای در عمل اتفاق می‌افتد و زمانی محقق می‌شود که عده ای از خط اصیل امام (ره) و مقام معظم رهبری منحرف شوند و معاندین خارجی و منافقین داخلی، از جمله این افراد هستند.

امام‌زدایی توسط عده‌ای در عمل اتفاق می‌افتد
کد خبر: 555421
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۰۸:۵۲:۱۵

 سیدعلیرضا مرندی، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در واکنش به جریان‌سازی تبلیغی برخی افراد و طرح ادعای امام‌زدایی از جامعه، به تحلیل این مسأله پرداخت و اظهار داشت: شخصیت و مکتب حضرت امام (ره) آنقدر برجسته و زنده است که امکان زدودن آن از جامعه اسلامی وجود ندارد، مخصوصا اینکه اگر شخص یا جریانی بخواهد این خط را‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال کند، مقام معظم رهبری قاطعانه برخورد خواهند کرد و اجازه چنین رویه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب در هر سخن و اقدامی، یاد امام و راه ایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ یادآوری کرده و بر حفاظت از انقلاب اسلامی به عنوان میراث امام راحل تاکید می‌کنند و جمهوری اسلامی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیون امام می‌دانند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب همواره در راستای حفظ خط امام و مکتب ایشان است، گفت: امام‌زدایی توسط عده‌ای در عمل اتفاق می‌افتد و زمانی محقق می‌شود که عده ای از خط اصیل امام (ره) و مقام معظم رهبری منحرف شوند و معاندین خارجی و منافقین داخلی، از جمله این افراد هستند.

مرندی تأکید کرد: آنچه مهم است، این است که وقتی مردم و رهبری میراث‌دار امام (ره) و دائما به یاد ایشان هستند، مسئولان نیز باید در خط و مکتب امام حرکت کنند و از اصول مهم مکتب امام از جمله وحدت تخطی نکنند.

وی با بیان اینکه امام حفظ نظام اسلامی را‌‌‌‌‌‌‌‌ از اوجب واجبات می‌دانستند، اظهار داشت: امروز هر کاری بکنیم که نظام اسلامی مستحکم‌تر شود، در خط امام حرکت کرده‌ایم و استحکام نظام هم منوط به باقی ماندن حول محور عمود این خیمه، یعنی رهبری است؛ همچنین باید مراقب باشیم که میان خود تفرقه ایجاد نکنیم.

کسانی که یک روز به ما «آمریکایی» می‌گفتند، بعدها در خط آمریکا قرار گرفتند

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سخن امام که حفظ نظام از اوجب واجبات است، نشان می‌دهد که امروز هم مهم‌تر از حفظ انقلاب و نظام اسلامی چیزی وجود ندارد و هر اقدام یا سخنی که منجر به تضعیف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شود، حرکت علیه خط امام است.

مرندی خاطرنشان کرد: برخی‌ها در سه‌ دهه اخیر شمشیر را‌‌‌‌‌‌‌‌ از رو بستند و رفتارهایی مانند فتنه 88 را‌‌‌‌‌‌‌‌ مرتکب شدند تا جایی که برخی طرفداران آنها نیز راهشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ از اینها جدا کردند.

وی افزود: در این میان عده‌ای موذیانه یا از سر ناآگاهی حرف‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح می‌کنند که در خط امام و میراث فکری ایشان جایی ندارد؛ به عنوان مثال، برخی افرادی که یک روز در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقش‌آفرینی کردند، بعدها برعکس آن مواضع را‌‌‌‌‌‌‌‌ اتخاذ کردند و یا کسانی که در دولت دهه 60 چپی بودند و به ما و حتی رئیس جمهور وقت «آمریکایی» می‌گفتند، بعد از گذشت مدت کوتاهی به سمت دیگری چرخیدند و در خط آمریکا قرار گرفتند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: این رفتارها یا از سر ناآگاهی است و یا غرض‌ورزی؛ همچنین این‌ها نشانه بی‌ثباتی در افکار است و نشان می‌دهد که نباید به این افراد اعتماد کرد.

مرندی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است، این است که خط امام و مقام معظم رهبری منطبق برهم و ثابت است و التزام به این خط، راه نجات و پیشرفت کشور خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها