کد خبر: 553461
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۰۹:۵۵:۲۶
| |

همکاری‌های بهداشتی ایران و قطر در جام جهانی

وزیر بهداشت کشورمان در حاشیه مجمع جهانی بهداشت در ژنو با وزیر بهداشت قطر دیدار کرد.

همکاری‌های بهداشتی ایران و قطر در جام جهانی
کد خبر: 553461
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۰۹:۵۵:۲۶

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت کشورمان در دیدار حنان محمد الکواری، وزیر بهداشت قطر که در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو صورت گرفت، به سابقه دیرینه روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و قطر اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی گفت: باتوجه به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر، دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک به برگزاری هر چه مطلوب‌تر این رویداد و همچنین همکاری‌های بهداشتی در آن را دارد.

وی اظهار داشت: روابط ایران و قطر در حوزه سلامت از دیرباز، مطلوب بوده و محورهایی برای تقویت همکاری های مشترک بین دو کشور وجود دارد. 

وی افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و گسترش همکاری های علمی بین دو کشور مانند برگزاری کنگره های علمی، تبادل استاد و دانشجو، اعطای بورسیه، تبادل اطلاعات در موضوعات مختلف حوزه سلامت به ویژه در موضوع بیماری‌های غیرواگیر می‌تواند به تقویت نظام سلامت دو کشور کمک کند.

خانم حنان محمد الکواری - وزیر بهداشت قطر نیز در این دیدار خواستار گسترش تعاملات دو کشور در حوزه بهداشت و درمان شد و بر تبادل دستاوردهای نظام سلامت دو کشور تاکید کرد.

افزایش همکاری های دارویی ایران و هند

همچنین در دیدار دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت کشورمان و منسوخ مانداویا، وزیر بهداشت هند با اشاره به همکاری‌های دوکشور در تهیه مواد اولیه دارویی و تولید برخی داروها، بر افزایش تعاملات دو کشور در این زمینه تاکید شد.

به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار  منسوخ مانداویا، وزیر بهداشت هند در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، اظهار داشت: هند در حوزه فناوری اطلاعات و نیز فناوری‌های پزشکی دستاوردهای مناسبی داشته و ایران از  همکاری های دو کشور  استقبال می‌کند.

وی با اشاره به همکاری در حوزه طب سنتی به عنوان یکی از زمینه‌های توسعه روابط ایران و هند یادآور شد: افتتاح مرکز جهانی طب سنتی در هند با همکاری سازمان جهانی بهداشت می تواند ظرفیت مناسبی برای ارتقای سطح  همکاری ها فراهم آورد.

منسوخ مانداویا، وزیر بهداشت هند نیز در این دیدار  با بیان اینکه ارتباطات ایران و هند همواره در سطح مطلوبی قرار داشته است است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های هر دو کشور تمایل به ارتباطات وسیع‌تر با یکدیگر دارند و زمینه افزایش این روابط و همکاری‌های علمی در هر دو کشور وجود دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها