محمدرضا خبار، نماینده ادوار مجلس مطرح کرد:

بچه هایی که جرات ندارند شغل دولتی پدرشان را بگویند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نمایندگان این مجلس راهی را رفتند که پل های پشت سر را هم خراب کردند و راه برگشت ندارند، مگر آنکه با تصمیم انقلابی وزرای ناکارآمد دولت را استیضاح کنند.

بچه هایی که جرات ندارند شغل دولتی پدرشان را بگویند
کد خبر: 555272
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۴:۰۰:۴۶

مجلس یازدهم وارد نیمه دوم دوره خود شد و با وجود شعارهای انقلابی، تاکنون نتوانسته حتی یک دستاورد که نشانه انقلابی‌گری‌اش باشد ارائه دهد.

به گزارش نامه نیوز محمدرضا خباز  درباره ناتوانی مجلس یازدهم در استیضاح وزرا گفت: مجلس یازدهم با یکسری شعارهایی روی کار آمد که هیچ اعتقادی به آن شعارها نداشت. به عبارت بهتر «جلب توجه» و «مصرف تبلیغاتی» تنها دلایل طرح آن شعارها بودند.

وی افزود: شعاردهندگان سه گروه بودند، گروه نخست در پشت صحنه قرار داشتند و آگاهانه این شعارها را طراحی کردند اما قصد اجرای این شعارها را نداشتند و امروز نیز قدرت مجلس دست آنهاست. گروه دوم نمایندگان ساده لوحی بودند که این شعارها را باور داشتند و فکر می کردند اگر به مجلس بروند با شق‌القمر مشکلات کشور را حل خواهند کرد و این افتخار برای آنها خواهد ماند. گروه سوم نمایندگان بودند که اساسا صلاحیت تصدی این جایگاه را نداشتند چون سطح شان در حد مدیر یک دبستان و مدیریت کارهای جزئی بود بنابراین در دوره نمایندگی تنها دنباله روی کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه یادآور شد: گروه دوم و سوم نمایندگان مجلس یازدهم «خسر الدنیا والآخر» هستند چون نه تنها کاری نکردند بلکه امروز به اعتراف خودشان، دیگر جرأت رفتن به حوزه انتخابیه شان را ندارند. علت آن است که آنها با اعتراض شدید مردم مواجه می شوند و مورد سئوال قرار می گیرند که «نتیجه شعارهای تان چه شد؟ نه تنها به قول های تان عملی نکردید بلکه برعکس آن عمل کردید. گفتید ارزانی می آوریم متأسفانه گرانی مضاعف شد، گفتید دولت را پاسخگو می کنیم اما خودتان نیز امروز قدرت پاسخگویی به مردم را ندارید. گفتید شفاف سازی می کنید اما خودتان رأی به شفافیت ندادید.»

وی با بیان اینکه هرچه نمایندگان مجلس یازدهم گفتند غلط از آب درآمد، افزود: بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم نیز این نمایندگان آنقدر پای شان را از گلیم شان دراز کردند که دیگر نمی توانند پای شان را جمع کنند. آنها در روز رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم آنقدر حرف های بی اساس و تعریف های بی منطق به زبان آوردند که تعجب آور بود چون می دانستند برخی از وزرا توانایی انجام چنین مسئولیتی را ندارند اما بیش از 200 رأی به این وزرا دادند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: وزیری که خودش می داند حتی در سطح یک مدیرکل نیست، وقتی از زبان نمایندگان تعریف های آنچنانی درباره خودش می شنود، می فهمد این نمایندگان بدتر از خودش هستند و چیزی در چنته ندارند. حالا اگر نمایندگان بخواهند این وزرا را استیضاح کنند در واقع دارند خودشان را استیضاح می کنند.

وی با اشاره به نقدهای تند و حمله های کلامی نمایندگان مجلس یازدهم به اعضای دولت حسن روحانی، افزود: چه حرف های رکیکی در صحن مجلس به آقای محمدجواد ظریف گفتند، به طوری که او از خجالت سرش را پایین انداخت. حالا وضعیت طوری شده که مردم همان حرف‌ها و ناسزاها را به این نمایندگان بدقول می گویند.

خباز گفت: نمایندگان این همه تخلف را می بینند، چرا سکوت کردند و چیزی نمی گویند؟ البته برخی نمایندگان حرف از استیضاح می زنند اما در واقع آنها این حرف ها را به عنوان شو بیان می کنند. اگر آنها واقعا می خواهند استیضاح کنند و هیأت رئیسه مجلس جلوی این کار را می گیرد، آبستراکسیون کنند و از مجلس بیرون بیایند. ما در مجلس پنجم که جزء فراکسیون اقلیت بودیم 2 مرتبه با آبستراکسیون حرف مان را به کرسی نشاندیم و نگذاشتیم به وسیله ما موضوعی به ضرر مردم تصویب شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس یازدهم هیچ پاسخی در پیشگاه خدا و ملت ندارند، افزود: نمایندگان این مجلس راهی را رفتند که پل های پشت سر را هم خراب کردند و راه برگشت ندارند، مگر آنکه با تصمیم انقلابی وزرای ناکارآمد دولت را استیضاح کنند، تا روی شان بشود که به ملت بگویند ما نماینده شما بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: نمایندگان مجلس یازدهم کاری کنند که اگر فردا در مدرسه از بچه شان پرسیدند «پدرت چه کاره است؟» آن بچه سرش را بالا بگیرد و بگوید «پدرم نماینده مجلس است که فلان کار را برای حل مشکل کشور و مردم انجام داد». نه آنکه فرزندان این نمایندگان امروز جرأت ندارند در مدرسه بگویند «ما فرزند نماینده مجلس هستیم» چون مورد اعتراض سایر دانش آموزان قرار می گیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • چنمانده ارسالی در
    جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

    یکی از مهمترین و اصلی ترین مشخصه های یک فرد انقلابی در کشورمان هوچیگری و حرف مفت زنی و دروغگویی استکه الحمدالله در سالیان گذشته و در حال حاضر افراد شاخصی با این ویژگیهای خاص بین مسئولان و مدیران و نمایندگان فرمایشی کشورمان حضور دارند و دیده می شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها