غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده سابق مجلس:

۲ سال از مجلس یازدهم گذشت یک وزیر استیضاح نشد

چگونه مجلس مشکلات وزرای اقتصاد و کار و سازمان بودجه را ندید؟

فعال سیاسی اعتدالگرا گفت: مردم قبلا مشکل داشتند یا از تصمیم دولتمردان ناراحت بودند، برای حل مسئله شان به نمایندگان مجلس یا ائمه جمعه مراجعه می کردند. الان با یکدستی که به وجود آمد همه مسئولان یک جور حرف می زنند و مردم احساس می کنند دیگر پناهگاهی برای مراجعه نیست.

۲ سال از مجلس یازدهم گذشت یک وزیر استیضاح نشد
کد خبر: 552754
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۱۰:۲۳:۵۳

مجلس یازدهم با شعارهای انقلابی سر کار آمد و می خواست برای قطار دولت روحانی را روی ریل صحیح به حرکت وادار کند اما آنچه بعد ۲ سال نمایان شد، ناتوانی این مجلس در استفاده از ابزارهای نظارتی است.

به گزارش نامه نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: مردم قبلا مشکل داشتند یا از تصمیم دولتمردان ناراحت بودند، برای حل مسئله شان به نمایندگان مجلس یا ائمه جمعه مراجعه می کردند. الان با یکدستی که به وجود آمد همه مسئولان یک جور حرف می زنند و مردم احساس می کنند دیگر پناهگاهی برای مراجعه نیست و کسی قرار نیست صدای آنها را بشنود بنابراین آنها فکر می کنند خانه امیدشان کور شده است.

وی با اشاره به نظارت ضعیف مجلس بر دولت، افزود: ۲ سال از مجلس یازدهم گذشت یک وزیر استیضاح نشد، یعنی واقعا اقدامات همه وزرا در دو دولت آقای روحانی و آقای رئیسی گل و بلبل بوده است؟ چه طور مجلس این همه مشکلاتی را که سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های تعاون و اقتصاد در این مدت به وجود آوردند، ندید؟ خوب مردم این تناقض ها را می بینند که شکل اعتراضات شان را عوض کردند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: در اینکه همه باید از دولت و مسئولان حمایت کنند، حرفی نیست ولی الان حمایت تام و تمام و کورکورانه از دولت باعث شده که مردم امیدشان را از دست بدهند چون فکر می کنند قرار نیست کسی از آنها حمایت و پیشتیبانی کند.

وی درباره ۲ سال آینده از عمر مجلس یازدهم، یادآور شد: این رئیس مجلس به دلیل ضعف هایش و شبهاتی که درباره اش مطرح است قدرت دفاع از مجلس را ندارد. امروز او در جامعه زیر علامت سئوال است بنابراین مجلس برای خروج از این وضعیت باید در هیأت رئیسه خانه تکانی کند و فرد بهتری را به عنوان ریاست قوه مقننه انتخاب کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها