سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

نیروی دریایی ارتش، دیپلماسی دریایی را با کشورهای دریای خزر ارتقاء دهد

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: این نیرو در حوزه‌های مختلف، باید رزمایش‌های مشترک برگزار کرده و در حوزه دریای خزر نیز با کشور‌های همسایه این دریا روابط دیپلماسی دریایی را گسترش دهد.

نیروی دریایی ارتش، دیپلماسی دریایی را با کشورهای دریای خزر ارتقاء دهد
کد خبر: 553241
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۰:۵۵:۵۲

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز دوشنبه دوم خردادماه در نشست تخصصی بررسی مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی یک افتخار برای ایران و عاملی برای عمق‌بخشی به مسایل راهبردی دفاعی و امنیتی است.

به گزارش فارس، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خطاب به فرماندهان نداجا گفت: شما به‌عنوان نیروی دریایی راهبردی در حوزه‌های جغرافیای سیاسی اقیانوس هند و دریای عمان، باید رزمایش‌های مشترک برگزار کنید و در حوزه دریای خزر نیز با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع با کشور‌های همسایه این دریا روابط دیپلماسی دریایی را گسترش دهید؛ همچنین باید روابط دریایی و رزمایش‌های مرکب ما با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای و کشور عمان هم افزایش یابد.

صفوی بیان داشت: ما دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز ساحلی داریم، اما کشورمان هنوز راهبرد اقتصاد دریامحور را جدی نگرفته است که در این زمینه، نیروی دریایی ارتش می‌تواند کمک شایانی بکند؛ همچنین شما باید همکاری و هماهنگی نیروی دریایی ارتش با سایر نیرو‌های ارتش و نیرو‌های دریایی و هوافضای سپاه را گسترش دهید.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با تأکید بر لزوم گسترش سواحل مکران عنوان کرد: سواحل مکران می‌تواند بیش از یک میلیون نفر را اسکان دهد و دروازه اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: در زمینه گسترش سواحل مکران، نیروی دریایی باید به دولتمردان کمک کند؛ زیرا با استفاده از ظرفیت این سواحل می‌توان استان سیستان و بلوچستان را احیا کرد؛ همچنین نیروی دریایی ارتش باید در زمینه تکمیل کریدور شمال به جنوب، به دولت کمک کند.

صفوی همچنین تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش باید توجه ویژه‌ای به استفاده از زیردریایی، پهپاد و ماهواره‌ها داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها