محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

سخنرانی‌های جهت دار نماز جمعه اعتماد مردم از بین می‌برد

نماز جمعه باید سخنگوی مردم باشد/ارتباط بین جامعه و ائمه جمعه مدت زیادی است دچار آسیب شده

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سخنرانی‌های یک شکل در نماز جمعه که جهت‌گیری کلان سیاسی مشخصی دارند باعث می‌شود اعتماد مردم از بین برود.

سخنرانی‌های جهت دار نماز جمعه اعتماد مردم از بین می‌برد
کد خبر: 550659
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۰۹:۵۴:۲۶

محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که چرا تریبون‌های نماز جمعه خطی را دنبال می‌کنند که مشکلات امروز را گردن دولت قبل یا حتی مردم بیاندازند؟ آیا طرح این مسائل باعث ایجاد شکاف اجتماعی می‌شود یا خیر گفت: این نوع سخنرانی‌های یک شکل در نماز جمعه با جهت‌گیری‌های کلان سیاسی، باعث می‌شود تا اعتماد مردم از بین برود. نماز جمعه باید سخنگوی مردم باشد. طرح مسائل در نماز جمعه در زمان دولت روحانی به گونه‌ای بود و الان همان مسائل به شکلی دیگر مطرح می‌شود. این نوع اتفاقات در نماز جمعه‌ها بیش از هر چیزی به نماز جمعه، امام جمعه و ارتباط بین جامعه و امامان جمعه آسیب می‌زند؛ اگرچه این ارتباط مدت زیادی است دچار آسیب شده است. در اوایل انقلاب سیاست‌های اصلی کل کشور در نماز جمعه مطرح می‌شد و جمعیت زیادی هم استقبال می‌کردند. تبدیل کردن نماز جمعه به جایگاهی برای سخنگوهای سیاست‌زده جناحی کار خوبی نیست و فلسفه نماز جمعه را از بین می‌برد.

به گزارش ایلنا، وی درباره اینکه راهکار حل این مشکل چیست، گفت: راهکارهایی وجود دارد اما در شرایط حاضر، عملی نیست. حضور ائمه جمعه باسواد و غیروابسته که نصیحت‌گر و ناظر خوبی برای مردم باشند می‌تواند خیلی مهم و موثر باشد. روشی که اکنون پیش گرفته شده جواب نداده است. در شهری که سیاسی نیست یک مساله سیاسی در نماز جمعه مطرح می‌شود و مطرح کردن آن باعث اختلاف می‌شود. این نوع خط دهی‌ها در نماز جمعه‌هایی که امروز وجود دارد، جالب نیست.

ابطحی در پاسخ به این سوال که این خط دادن‌ها و انداختن همه مشکلات گردن دولت قبل تا چه اندازه قابل اهمیت است، گفت: تا مدت محدودی مطرح کردن این مسائل می‌توانست اثرگذار باشد. اما با گذشت هشت، نه ماه دیگر این مسائل اثرگذار نخواهد بود و باید راهکار جدیدی برای این موضوع پیدا کنند. دولت فعلی باید پاسخگو بوده و مشکلات به وجود آمده را حل کند و آقایان نباید فقط به دنبال یافتن مشکلات در دولت قبل باشند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها