کد خبر: 550566
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۸:۰۴:۳۱
| |

وزیر تعاون: به اندازه ۳۰ سال طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

وزیر تعاون: به اندازه ۳۰ سال طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد
کد خبر: 550566
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۸:۰۴:۳۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به اندازه ۳۰ سال طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، تاکید کرد: با استفاده درست، منطقی و عاقلانه از منابع، پروژه‌های ناقص و نیمه‌تمام تکمیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله عبدالملکی در سفر یک روزه به شهرستان فیروزکوه، گفت: اگر به جای این تعداد طرح نیمه‌تمام که اتمام آن ۳۰ سال طول می‌کشد طرح‌ها را منطقی شروع می‌کردیم و به اندازه منابع مادی کلنگ می‌زدیم و مصوبه می‌گرفتیم با فرض این که هر کدام از طرح‌ها ۳۰ درصد پیشرفت داشته باشد، معادل ۱۰ سال آینده در حال حاضر طرح داشتیم.

وی با بیان اینکه اکثریت جمعیت کشور ما کارگری است، اظهار داشت: این افتخار برای ۷۰ درصد خانواده‌های ایرانی است که سرپرست و نان‌آور آنان کارگرانی هستند که برای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، سازندگی و خنثی‌سازی تحریم‌ها همیشه در خط مقدم بودند، تصریح کرد: در این مسیر هر اندازه برای کارگران کاری انجام دهیم باز هم فرسنگ‌ها از مسئولیت و وظیفه خود در قبال کارگران عقب هستیم.

به گفته عبدالملکی،: معیشت کارگران یعنی مسأله حقوق و دستمزد، سلامت کارگران در محیط کار و زندگی، مسکن کارگری، ایمنی و بهداشت در کار، مسائل اجتماعی و فرهنگی برای خانواده‌های کارگران؛ باید به آسیب‌های اجتماعی که کارگران را آزار می‌دهد نیز قطعاً رسیدگی شود.

وی ادامه داد: این وزارتخانه مدیریت بیش از ۴۰۰ شرکت را که متعلق به مردم است، برعهده دارد و تلاش می‌کند نیازها را با مدیریت درست منابع و بدون فساد برطرف کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران فیروزکوه ۱۴ سال پیش مصوب و کلنگ‌زنی شده بود، خاطرنشان کرد: پس از ۱۴ سال با حرکت جهادی طی چهار ماه، ۸۰ درصد کار انجام شد و در هفته کارگر به بهره‌برداری رسید. این به معنای خدمت‌رسانی بدون فساد و کارآمد است.

عبدالملکی افزود: کار سالم و بدون ظلم رویه اصلی جمهوری اسلامی در انجام امور است.

وی کارفرماهای کشورمان را مؤمن، باتقوا و دلسوز توصیف کرد و ابراز داشت: افزایش حقوق و دستمزد در شورای عالی کار با تأیید نمایندگان کارفرمایان حاضر در آن نشست مصوب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رسیدگی بیشتر به کارگران منجر به افزایش بهره‌وری تولید و سود‌آوری خواهد شد، عنوان کرد: جامعه کارفرمایی علاوه بر حقوق و دستمزد، به سلامت، بهداشت محیط و ورزش کارگران نیز رسیدگی می‌کند که این امر جای تقدیر دارد و باید تقویت شود.

عبدالملکی با بیان اینکه ۶۱ مرکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی نیمه تمام در حوزه تأمین اجتماعی وجود دارد، یادآور شد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  غیرمنطقی و غیرعادلانه هزینه نمی‌کنیم. تا بودجه و برنامه نداشته باشیم پروژه‌ای را شروع نمی‌کنیم و پروژه‌های ناقص را بدون توجه به اینکه به نام چه کسی تمام می‌شود، تکمیل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در مواردی اگر ضرورتی وجود داشته باشد به ویژه در سفرهای استانی طرح را از صفر آغاز می‌کنیم اما اولویت با تکمیل طرح‌های ناقص است و در این راستا دولت مردمی به دنبال نفع مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه به منظور بهره‌وری بیشتر، انتصابات زیادی را در وزارتخانه انجام دادیم، بیان کرد: در ۹ ماه گذشته ۴۵۰ انتصاب داشتیم تا به نیروهای مؤمن، متخصص و آشنا با درد مردم، برای خدمات‌رسانی مسئولیت بدهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها