احمد وحیدی، وزیر کشور:

سرشماری اتباع خارجی در دستور کار جدی ما است

وزیر کشور با بیان اینکه برخی اتباع خارجی با ویزا به ایران آمده اند که ممکن است ویزای آنها باطل شده باشد، تصریح کرد: سرشماری اتباع خارجی در دستور کار جدی ما است.

سرشماری اتباع خارجی در دستور کار جدی ما است
کد خبر: 549340
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۱۲:۰۲:۳۸

 احمد وحیدی، وزیر کشور پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در حاشیه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از فجایعی که رژیم آمریکا در افغانستان ایجاد کرد و مشکلاتی که برای مردم افغانستان پیش آمد و حکومت جدیدی در این کشور ایجاد شد، شاهد سرازیر شدن حجم وسیعی از مردم افغانستان به سمت مرزها بودیم چون جمهوری اسلامی را نقطه امنی می دانستند. 

به گزارش فارس، وی افزود: خواهش ما از عزیزان این بود که به داخل ایران نیایند و در داخل مرزهای افغانستان ساماندهی شوند ولی گروه های زیادی از آنان داخل کشور شدند و ما به لحاظ مسائل انسانی صلاح نبود که برخوردهای تندی بکنیم. 

وحیدی با اشاره به برخی فضاسازی های رسانه ای درمورد میزبانی ایران از مهاجرین افغانستانی تصریح کرد: اگرچه رسانه های مغرص تلاش کردند صحنه های ساختگی را درست کنند و به افکار عمومی افغانستان القا کنند که در ایران با برخی از این مهاجرین برخوردهای بدی صورت گرفته، ولی غالب این کلیپ ها غلط بود و آغوش گرم ایران برای پذیرش پناهندگان و مهاجرین باز بود و تلاش شده امنیت و آسایش به آنان داده شود. 

وی با بیان اینکه مسئله بزرگ ما شناسایی این عزیزان مهاجر است است چون جمهوری اسلامی برنامه هایی در حوزه اقتصادی دارد و عدم شناسایی آنان هم برای ما و هم برای آنان درد سر درست می‌کند، گفت: در برخی استان ها سهمیه آرد داریم که با ظرفیت های شناخته شده آن استان متناسب است و با عدم شناسایی مهاجرین این توزیع سهمیه سوخت و آرد با مشکل مواجه می شود. 

وزیر کشور با بیان اینکه برخی با ویزا آمده اند که ممکن است ویزایشان باطل شده باشد و برخی نیز از شهری به شهر دیگری رفته اند و تعادل جمعیتی آنان شناخته شده نیست، تصریح کرد: بنابراین این سرشماری در دستور کار جدی ما هست و باید خودشان به دفاتر کفالت استانداری ها  مراجعه کنند و هماهنگی خواهد شد که به دفاتر خدمات دولتی و پلیس بعلاوه 10 مراجعه کنند تا یک شناسایی صورت گیرد و بعدا در مورد نحوه خدمات دهی و ساماندهی آنان تصمیم گیری شود. 

وحیدی با تاکید بر اینکه اتباع افغانستانی و همه اتباع در مهلتی که اعلام خواهد شد مراجعه کنند و برگه های مربوطه را پر کنند تا راجع به خدمات دهی آینده به آنان تصمیم گیری کنیم، گفت: اگر این اتباع به هردلیلی مراجعه نکنند ممکن است از دید ما مهاجر قلمداد نشوند و کسانی که برای دریافت کارت پیش بینی شده مراجعه نکنند ناچاریم که سخت گیرانه تر برخورد کنیم. 

وزیر کشور تاکید کرد: به همه کسانی که در این طرح شناسایی مراجعه خواهند کرد اقامت های موقت خواهیم داد و از این جهت نگران نباشند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها