کد خبر: 549110
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۰۷:۰۵:۰۰
| |

برداشتن درب های کوچه اختر ارتباطی با رفع حصر میرحسین ندارد

برداشتن درب های کوچه اختر ارتباطی با رفع حصر میرحسین ندارد
کد خبر: 549110
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۰۷:۰۵:۰۰

صبح دوشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه، خبری در ارگان رسانه‌ای قوه قضائیه، مبنی بر برطرف شدن محدودیت‌های فیزیکی از مقابل منزل میرحسین موسوی منتشر شد و این رسانه، البته در ادامه مدعی شد که «اصل مراقبت» از این محصورین همچنان ادامه دارد! 

در همین رابطه، یک فرد نزدیک به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، ضمن اشاره به به این خبر و میزان صحت و سقم آن گفت: واقعیت امر این است که خود ما و همچنین مهندس موسوی و خانم رهنورد از وقوع این اقدام از قبل مطلع نبودیم و به عبارت دیگر، نه از قبل اطلاعی داده بودند و نه مذاکره‌ای با محصورین شده بود.

به گزارش امتداد، وی در ادامه با اشاره به مواضع برخی از چهره‌های امنیتی، مبنی بر وضعیت محصورین و شرایط عادی زندگی آن‌ها، خاطرنشان کرد: این نوع صحبت‌ها بیشتر بر اساس عدم شهامت و سردرگمی برخی چهره ها و جریانات است. برخلاف شعارهای این سال‌های حاکمیت نسبت به محصورین و استفاده از الفاظی مانند فتنه‌گر و از آن مهم‌تر، آگاهی آن‌ها به اینکه این زندان بر اساس سیاست اعمالی مقامات عالی نظام است با این حال، اما شهامت قبول مسئولیت این حصر را هیچ نهادی به صورت رسمی نمی پذیرد.

توجه کنید که آن‌ها در حدود ۱۲ سال حصر و محدودیت‌های شدیدی که اعمال کرده‌اند، ذره‌ای تغییر در نظرات و مواضع محصورین ندیده و همین موضوع باعث سردرگمی آن‌ها شده است. امری که خروجی آن نیز، همین صحبت‌های نادرست و بی پایه و اساس است.

این کوچه، اساسا یک کوچه اختصاصی نبوده و دو ساختمان دیگر مربوط به نهادهای حاکمیتی در آن واقع شده است که در حال استفاده از آن هستند.

در این سال‌های طولانی حصر به ویژه در زمان دولت سابق، اخبار زیادی مبنی بر رفع و یا کاهش محدودیت حصر منتشر می‌شد که با گذشت زمان، نادرست بودن آن نیز مشخص شد. هم دولت سابق و هم دولت فعلی، نه انگیزه و نه اختیاری بابت این موضوع ندارند.

به عنوان مثال در دولت اول آقای روحانی، آنچنان فضای عجیبی بر حصر حاکم بود که آقای کروبی ناچار شد دست به اعتصاب غذا بزند و هنگامی که حاکمیت متوجه پافشاری ایشان در این مسئله شد، مجبور به پذیرش برخی از خواسته های ایشان شدند. 

این خواسته‌ها، شامل خروج نیروهای امنیتی از منزل و دیدار اعضای خانواده بدون محدودیت با محصورین بود و مجموعه دولت وقت نقشی در اینگونه رفع محدودیت‌ها نداشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها