کد خبر: 549030
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۲:۲۷:۴۱
| |

حسین جلالی، نماینده مجلس:

طرح «عدم کفایت» رئیسی ، قبلا هم دوبار مطرح شده است

یک نماینده مجلس گفت: شاید به نفع وزرا باشد چون وزیر تریبون پیدا می کند که فعالیت هایش را توضیح دهد ومردم در جریان قرار بگیرند و احتمال دارد وزرا با رای بالا تر تثیبت شوند.

طرح «عدم کفایت» رئیسی ، قبلا هم دوبار مطرح شده است
کد خبر: 549030
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۲:۲۷:۴۱

بر خلاف اینکه تصور می‌شد مجلس در این دوره ساختاری یکدست با دولت را تجربه می کند اما گویا تضاد میان این دو قوه به مرور پدیدار شده است و طرح استیضاح وزرا کار،صنعت و اقتصاد در کنار رئیس جمهور در دستور کار برخی از نمایندگان وجود دارد.اگرچه هنوز دولت موضع خاصی نسبت به این نوع نظرات مجلس اتخاذ نکرده است اما در صورت وقوع استیضاح وزرا تضاد های میان رئیسی و مجلس بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبر سراسری، حسین جلالی، نماینده مجلس،درباره روند استیضاح سه وزیر در مجلس گفت: «بحث استیضاح در شرایط دولت تازه کار و جوانی که ورود کرده اند به نفع نظام و کشور نیست ما باید فرصت دهیم تا وزرا کارشان را نشان دهند و فعالیت های مدنظرشان را انجام دهند اینکه نمایندگان خواسته‌هایی داشته باشند و در انتصابات خواسته‌هایشان محقق نشود و بلافاصله از ابزار استیضاح استفاده کنند بر اساس عرف و قانون مجلس نیست ابزار استیضاح هم به این معنی نیست که از آن در جهت منافع قومیتی استفاده کنیم بنابراین اصل استیضاح در شرایط فعلی مصلحت نیست من هم چون موافق نبودم طرح های استیضاح را امضا نکردم».

او در ادامه نسبت به میزان احتمال استیضاح وزرا افزود: «احتمال انجام آن وجود دارد اما نتیجه‌ای حاصل نمی شود و شاید به نفع وزرا باشد چون وزیر تریبون پیدا می کند که فعالیت هایش را توضیح دهد ومردم در جریان قرار بگیرند و احتمال دارد وزرا با رای بالا تر تثیبت شوند».

جلالی در پایان درباره طرح استیضاح رئیسی با یک امضا در مجلس اشاره کرد: «من ۱۰روز است در حوزه انتخابیه هستم اما مجلس هم این اتفاقات را به همراه دارد و هر کسی یک سلیقه دارد البته دو مرتبه دیگر قبلا درباره آقای رئیسی این اتفاق یعنی طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور رخ داده بود و نتیجه هم نداد حالا دوباره مجددا مطرح کرده اند. همان روز اول که آقای رئیسی آمد این نماینده طرح استیضاح را مطرح کرد. ما باید با دولت تعامل داشته باشیم اگر بخواهد کاری صورت بگیرد حالا که قوا سه گانه هماهنگ هستند به جای اینکه انرژیمان را صرف کمیسیون و استیضاح و سوال کنیم باید پشت سر دولت موانع را برطرف کنیم تا برای مردم گره گشایی صورت گیرد این تقابل ها به نفع هیچکس نیست و جز ضرر چیزی نصیب مردم نخواهد کرد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها