کد خبر: 547400
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۸:۰۶:۰۸
| |

امام جمعه بابل:

صرفا به انتشار نام ابر بدهکاران بانکی اکتفا نشود

امام جمعه بابل گفت: صرفا به انتشار اسم بدهکاران اکتفا نشود، بلکه باید پرونده این تخلفات به دستگاه قضایی رفته و در شعب ویژه رسیدگی و برخورد قاطع قضایی رسیدگی شود.

صرفا به انتشار نام ابر بدهکاران بانکی اکتفا نشود
کد خبر: 547400
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۸:۰۶:۰۸

مجتبی روحانی امام جمعه بابل امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بابل، با تقدیر از دستور رئیس‌جمهور بر انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی که با وقاحت از بانک پول گرفتند، اما ذخایر مردم را به بانک بر نمی‌گردانند، اظهار کرد: باید تمام جزئیات دریافت وام و پرداخت نشدن آنها منتشر شود.

​به گزارش فارس، وی گفت: همچنین صرفا به انتشار اسم بدهکاران اکتفا نشود، بلکه باید پرونده این تخلفات به دستگاه قضایی رفته و در شعب ویژه برخورد قاطع قضایی با این ابر بدهکاران بانکی رسیدگی شود.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه حادثه‌ای که در پاکستان گذشت، درس عبرتی برای ما است، اضافه کرد: معاون وزیر خارجه آمریکا سفیر پاکستان را احضار می‌کند و با وقاحت به وی می‌گوید آقای عمران خان؛ که با رای مردم انتخاب شده است؛ باید برود، به خاطر اینکه حاضر نشد به آمریکا پایگاه بدهد یا در جنگ اکراین علیه روسیه موضع بگیرد و همچنین به چین نزدیک شد؛ درحالی‌ که پاکستان سلاح اتمی و جمعیت بیشتری از ایران دارد اما این وضع استقلال اوست! اما ملت ما برکت رهبری معظم انقلاب را داشته که نامه ارسالی آمریکا را بر سر حامل نامه می‌زند.

این مسؤول با اعلام اینکه گرچه ما مشکلاتی را در کشور داریم که برخی در سایه تحریم و برخی در سایه بی‌تدبیری‌ها است، تصریح کرد: خدا را شاکریم در سایه این استقلال هر چه هزینه داده‌ایم ارزش داشته و تا توان داریم دست از استقلال‌خواهی و عزت‌طلبی نمی‌کشیم.

روحانی با تاکید بر اینکه دست‌های پنهان و خبیثی به همراه نبود نظارت بر بازار، سبب افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها شده است، یادآور شد: با تقدیر و تشکر از عکس‌العمل سریع رئیس‌جمهور، از مسؤولان تقاضا داریم سریعا نسبت به کم کردن بار فشار تورمی از دوش مردم اقدام کنند.

وی با هشدار اینکه مبادا کسی در ماه رمضان به حرمت این ماه مبارک تعرض کند و علنی روزه‌خواری کند، اظهار کرد: شنیده شده برخی مراکز آموزشی و دانشگاهی با بی‌توجهی مدیران و مسوؤولان دانشگاه، افرادی علنا روزه‌خواری می‌کنند و اگر اصلاح نشود هفته آینده نام آن مرکز دانشگاهی را در نماز جمعه اعلام می‌کنم.

خطیب جمعه بابل با اشاره به اینکه همچنین در مدارس متوسطه دوم نیز شنیده می‌شود بوفه‌ها باز است و برای آنها چای هم ارائه می‌دهند، افزود: برخی نهادهای خصوصی و بانک‌ها، خصوصی بودن را بهانه‌ای برای روزه‌خواری می‌دانند که در این زمینه از استاندار، فرماندار و سایر مسؤولان تقاضا دارم به همه ادارات و کارخانه‌جات ابلاغ کنند  که صحنه تاسف‌بار روزه‌خواری انجام نشود.

این مسؤول با بیان اینکه یکی از برکات ماه مبارک رمضان موکب‌های افطاری است که همراه با صدای اذان افطاری مختصری را پخش می‌کنند، اضافه کرد: خودم از نزدیک در این مواکب حضور پیدا کردم و اشتیاق مردم را به پخش افطاری ساده دیدم، چقدر خوب است هر مسجد و منزلی در خیابان زمینه توزیع افطاری ساده را فراهم کنند و مردم باید بدانند هر کسی در ماه رمضان روزه‌داری را افطاری دهد برکات زیادی را خداوند متعال نصیب وی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها