کد خبر: 547349
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۰۹:۴۴:۲۲
| |

محمد باقری، نماینده مردم بناب در مجلس:

انگیزه‌ای برای ایجاد تغییر در کابینه از سوی دولت نمی‌بینم/ دولت هرچه سریع‌تر خودش را جمع و جور کند

محمد باقری نماینده مردم بناب در مجلس، گفت: باید ببینیم که دولت گزینه دیگری برای جایگزینی وزرا دارد؟ من انگیزه‌ای در دولت نمی‌بینیم که این اتفاق از سوی دولت رقم بخورد، اگر قرار است این موضوع از جایی آغاز شود این مجلس است که ترمیم در دولت را آغاز خواهد کرد.

انگیزه‌ای برای ایجاد تغییر در کابینه از سوی دولت نمی‌بینم/ دولت هرچه سریع‌تر خودش را جمع و جور کند
کد خبر: 547349
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۰۹:۴۴:۲۲

محمد باقری بناب نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی درخصوص مطرح شدن موارد متعددی از استیضاح‌ها در مجلس، گفت: به نظر من با گذشت ۶-۷ ماه از آغاز دولت برای ترمیم کابینه زود است، اما اگر این موارد سوال و استیضاح به منظور یک تذکر برای دولت و وزرا باشد تا فعال شوند؛ یعنی مجلس بیاید به تعدادی از وزرا که مورد نظر نمایندگان است، تذکر بدهد و در این فاصله زمانی بین اعلام استیضاح تا انجام آن وجود دارد این شاید باعث شود که این‌ها خودشان را پیدا کرده و مسیر عملکردشان را اصلاح کنند، این اتفاق خوبی است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: اما اگر انگیزه غیر از این باشد یک مقدار زود است، ضمن اینکه مجلس که نمی‌خواهد با دولت وارد تنش و اختلاف شود، اگر تذکر و نگرانی هم مطرح می‌شود، به علت روندی که اکنون در کارها وجود دارد است، ملاک برای مجلس کارآمدی است.

باقری همچنین عنوان کرد: این صحبت‌ها همواره در مجالس و دولت‌های مختلف بوده است، اگر دولت می‌خواهد این موارد را به عنوان تذکر در نظر بگیرد برای دولت مفید به فایده است که خودش را هرچه سریع‌تر جمع و جور کند و اشتباهات موجود را اصلاح کنند تا بتوانند با مجلس برای حل مشکلات مردم همکاری داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی درباره احتمال ترمیم کابینه چه در حد وزرا و چه در سطح استانداران از سوی دولت، ابراز داشت: ببینید برخی از استانداران ۱۰۰ درصد ضعیف هستند و در بعضی موارد مشکلاتی هم ایجاد شده است اما باید ببینیم که دولت گزینه دیگری برای جایگزینی این وزرا دارد؟ من انگیزه‌ای در دولت نمی‌بینیم که این اتفاق از سوی دولت رقم بخورد، اگر قرار است این موضوع از جایی آغاز شود این مجلس است که ترمیم در دولت را آغاز خواهد کرد.

وی گفت: به نظرم این موارد هنوز نشانه عزم جدی برای استیضاح نیست بلکه تذکرات جدی برای دولت است تا ایرادات و اشکالات موجود در کار خود را اصلاح کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها