جوادی‌حصار:

اصلاحات مرز خود را با حاکمیت و مطالبات عمومی روشن کند

سخنگوی حزب اعتمادملی گفت: جریان اصلاحات باید براساس تعریف روشنی که از خود ارائه می دهد، مرز خود را با رفتارهای حاکمیتی و مطالبات عمومی روشن کند.

اصلاحات مرز خود را با حاکمیت و مطالبات عمومی روشن کند
کد خبر: 545885
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۰۹:۵۹:۴۲

محمدصادق جوادی حصار با بیان اینکه جریان اصلاحات باید تعریف روشنی از خود ارائه دهد، اظهار کرد: براساس این تعریف، جریان اصلاحات باید مرز خود با رفتارهای حاکمیتی و مطالبات عمومی را روشن کند. اصلاحات باید مشخص کند که تا کجا با مطالبات عمومی همراهی دارد، کجا با این مطالبات همپوشانی دارد و کجا به مطالبات انتقاد دارد و کجا اصلا این مطالبات را قبول ندارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بخش‌های مختلف جامعه مطالبات خود را بیان می کنند، اما بخش‌هایی هم ممکن است انگیزه‌ای برای بیان مطالبات خود نداشته باشند، بنابراین اصلاحات باید حوزه مخاطبین خود و مطالباتی که پیگیری می‌کند را مشخص کند. من معتقدم اینکه گفته شود پشت سر هر شعار و مطالبه‌ای باید حرکت کنیم، یک رفتار پوپولیستی است، زیرا از کجا معلوم است که مطالباتی که مطرح می شود، مورد قبول اکثریت مردم است؟

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته نباید بگوییم که اصلاح‌طلبان حتما صدای بی‌صدایان باشند. هرکسی مطالبه‌ای دارد باید آن را بیان کند تا بعد اصلاحات بررسی کند که آیا از آن مطالبات حمایت می کند یا نه. در حال حاضر با توجه به گستردگی و تنوع ابزارهای اطلاع رسانی، نمی‌شود گفت که اقشاری به تریبون دسترسی نداشته و امکان گفت‌وگو ندارند، بلکه شاید تمایلی برای بیان آن نداشته باشند.

سخنگوی حزب اعتمادملی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید چارچوب نظری روشن و قابل محاسبه‌ای برای خود تعریف کنند، تصریح کرد: براساس این چارچوب نظری، اصلاحات باید بگوید مثلا این 5 اقدام را می خواهد انجام دهد. در این صورت تکلیف خود با جامعه و تکلیف جامعه با خود و همچنین تکلیف حاکمیت با هر دو را مشخص می‌کنند.

جوادی حصار همچنین اظهار کرد: اصلاح طلبان از سویی باید مرز خود با اپوزیسون خارج از کشور را مشخص کنند. اپوزیسیون خارج  و اصلاح‌طلبان هر دو از مردم و از لزوم اصلاح امور می گویند. اپوزیسیون برانداز می گوید جمهوری اسلامی بد است و اصلاحات می‌گوید به جمهوری اسلامی انتقاد دارد. بنابراین اصلاحات باید مرز خود با این جریان را مشخص کند تا هم حاکمیت و مردم و هم جریان برانداز تکلیف خود با اصلاحات را بدانند. الان برخی افراد که در اردوگاه اصلاح طلبی هستند، صبح شعار اصلاح‌طلبی می‌دهند، ظهر با براندازها هستند و شب می‌گویند گور پدر هر دو. این چنین رفتارهایی مردم را نسبت به اصلاح‌طلبان بلاتکلیف می کند.

وی در پایان گفت: اصلاحات در درجه اول باید تعریف روشنی از خود ارائه دهد سپس می تواند براساس این دیدگاه نظری، حاکمیت را نقد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها