کد خبر: 545316
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۸:۴۷:۳۱
| |

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی:

نظام جمهوری اسلامی تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی در جهان معاصر است

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل رهبری و هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره)، تلاش‌های مردم و ثمره خون گران‌بهای شهدا و تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی در جهان معاصر است.

نظام جمهوری اسلامی تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی در جهان معاصر است
کد خبر: 545316
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۸:۴۷:۳۱

شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین، روز «جمهوری اسلامی» بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸، روز جمهوری اسلامی ایران، بی‌گمان از سرنوشت‌سازترین روزهای ایران اسلامی بود، چرا که انقلاب اسلامی که با هدایت‌های امام خمینی(ره) و رشادت‌های مردم در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و به رژیم ستم‌شاهی پایان داد، نوع حکومت آن در این روز مشخص شد.

مردم ایران در روز ۱۲ فروردین با حضور آگاهانه و متعهدانه در رفراندوم، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور برگزیده و نظام سیاسی ایران را بر اساس دین مبین اسلام بنا نهادند.

بر این اساس، نظام جمهوری اسلامی ایران که حاصل رهبری و هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره)، تلاش‌های مردم و ثمره خون گران‌بهای شهدا و برآمده از هدایت‌های پیامبران و ائمه معصومین علیهم السلام است، تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی در جهان معاصر است تا نشان دهد که اسلام کامل‌ترین دینی است که می‌تواند ضامن سعادت دنیوی و اخروی بشریت سرگشته امروز باشد.

و اینک که بیش از چهار دهه از استقرار نظامی الهی در ایران اسلامی می‌گذرد، ملت بزرگ ایران در گام دوم انقلاب اسلامی با پیروی از رهنمودهای امام خامنه‌ای و با ادامه‌دادن راه شهدای گلگون کفن این مرز و بوم، با سرلوحه قرار دادن شعار سال، با افتخار همچنان مسیر پیشرفت و توسعه کشور را طی خواهند کرد.

شورای‌نگهبان به عنوان نگهبانی آگاه که وظیفه مهم حراست از جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، این روز بزرگ و عزیز را به رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا و ایثارگران و در مجموع به مردم شریف ایران اسلامی تبریک می‌گوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها