کد خبر: 544657
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۴:۲۰:۱۶
| |

زلنسکی مدعی شد: روسیه از بمب‌های فسفری استفاده کرده است

رئیس جمهوری اوکراین یک ماه پس از آغاز حمله روسیه، این کشور را به "استفاده از بمب‌های فسفری" در خاک کشورش متهم کرد.

زلنسکی مدعی شد: روسیه از بمب‌های فسفری استفاده کرده است
کد خبر: 544657
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۴:۲۰:۱۶

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ویدیویی که در حساب کاربری خود در تلگرام منتشر کرد، گفت: "امروز صبح.. بمب‌های فسفری شلیک شدند، تعدادی بزرگسال کشته شده و دوباره تعدادی کودک کشته شدند".

به گزارش نامه نیوز، زلنسکی در ادامه از ناتو خواست "به اوکراین بدون هیچ محدودیتی کمک نظامی کند تا این کشور بتواند با ارتش روسیه که در حال حاضر در شرایط نابرابری توسط اوکراین عقب رانده می‌شود، مقابله کند".

رئیس جمهور اوکراین در این ویدیو اظهار کرد: اوکراین برای نجات جان مردم و شهرهایش به یک کمک نظامی نامحدود نیاز دارد همانگونه که روسیه بدون هیچ محدودیتی از تمام زرادخانه‌ خود علیه ما استفاده می‌کند.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز هنگام ترک کاخ سفید برای سفر به اروپا، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره خطرات حمله شیمیایی روسیه به اوکراین گفت: فکر می‌کنم این یک تهدید واقعی است.

همچنین ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز پنج‌شنبه اظهار کرد: هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی اساسا می‌تواند ماهیت این درگیری را تغییر دهد و این مساله به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواهد بود و پیامدهای گسترده و خطرناکی خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها