کد خبر: 543327
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۴:۰۷:۵۸
| |

آیت الله جوادی آملی:

انتظار یعنی وقتی دستمان به حکومت رسید نه اختلاسی شویم و نه نجومی

آیت الله جوادی آملی در پیامی به به هفدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت تاکید کردند : حتماً باید منتظر باشیم و حتماً انتظار به معنی آدم شدن و انسان شدن است.

انتظار یعنی وقتی دستمان به حکومت رسید نه اختلاسی شویم و نه نجومی
کد خبر: 543327
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۴:۰۷:۵۸

آیت الله جوادی آملی در پیامی به هفدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع «انتظار، گام اول طرح کلی حرکت رهبران الهی»، با بیان اینکه انتظار از بهترین عبادات است، اظهار داشتند: معنای انتظار آن است که انسان بتواند در صحابت خلیفه خدا کار جهانی انجام بدهد. هر عبادتی به اندازه نفوذ او اثر دارد اینکه در کتابهای فقهی ثواب مساجد را یکسان ندانستند مسجد محله و قبیله، مسجد بازار، مسجد کذا و کذا با مسجد جامع فرق دارد و مسجد النّبی و مسجد الحرام از همه افضل است و یک رکعت کار هزار رکعت را می کند برای آن کثرت عبادت عبادت کنندگان است.

به گزارش شفقنا، ایشان بیان داشتند: یک وقت است یک حکومت علوی است که انسان خدمتگزار حکومت علوی است آن گرچه وجود مبارک حضرت امیر(صلوات الله و سلامه علیه) طبق نقل مرحوم کلینی فرمود: «مَا لِلَّهِ آیَةٌ أَکْبَرُ مِنِّی» اما چون قلمرو خلافت و وصایت و مدیریت آن حضرت محدود بود خدمتگزاران در آن حکومت هم یک ثواب محدودی دارند. یک وقت است که کسی منتظر ظهور وجود مبارک خاتم ائمه(علیهم السلام) و خاتم اولیای الهی است که این خلیفة الله است و کار جهانی انجام می دهد، چه ثوابی بالاتر از این! چه أجری ارزنده تر از این که انسان خدمتگزار یک حکومت جهانی باشد، نه تنها محلی نه تنها منطقه ای بلکه بین المللی و بعد هم به قیامت ختم می شود.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشتند: بنابراین کسانی می توانند منتظر باشند، یک: در روایات دارد که «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ» از این قبیل باشند در جریان زیارت اربعین. دو: وقتی به حکومت رسید نه دست به اختلاس بزند، نه حقوق نجومی را در نظر داشته باشد، این کار بسیار کم است. این حکومت اسلامی ما که خونهای بسیاری از جوانها نثار شده است عده ای حدوثاً فداکار بودند و بقائاً طرز دیگری درآمدند کمتر کسی موفق است یکسان و مستقیم باشد. در حکومت وجود مبارک حضرت فرمود ما از همان اول بررسی می کنیم احدی که حدوثش یکجور بقائش جور دیگری باشد در دستگاه و حرم امن ما نیست.

ایشان در بخش دیگری از این پیام بیان داشتند: امیدواریم منتظر باشیم؛ یعنی باید خودسازی کنیم. به قدری خودسازی کنیم که وقتی دستمان به حکومت رسید نه اختلاسی شویم و نه نجومی. این معنای انتظار است. «هاهنا امور ثلاثه»: حتماً باید منتظر باشیم و حتماً انتظار به معنی آدم شدن و انسان شدن است و حتماً وقتی انسان شدیم حدوثاً و بقائاً انسان بمانیم. این وقت جهان را اداره می کند. چرا اینقدر فضیلت است برای انتظار فرج؟ چون مقام بالاست. چرا اینقدر ثواب دارد برای انتظار؟ چون مقام بالاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها