کد خبر: 543283
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۲:۰۳:۱۶
| |

احسان شریعتی:

جنایت سعودی نشان داد که منطقه‌هنوز زیر سلطه‌ی جبّاریت عصر «جاهلی» است

احسان شریعتی فرزند مرحوم علی شریعتی نسبت به اعدام شهروندان عربستانی توسط حاکمیت این کشور واکنش نشان داد.

جنایت سعودی نشان داد که منطقه‌هنوز زیر سلطه‌ی جبّاریت عصر «جاهلی» است
کد خبر: 543283
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۲:۰۳:۱۶

 احسان شریعتی، فرزند استاد علی شریعتی طی یادداشتی درباره اعدام شهروندان عربستانی نوشت: جنایت هولناک گردن زدن و اعدام دسته‌جمعی شماری از جوانان (گاه نابالغ) شهروند عربستان سعودی (از اقلیت شیعی) نشان داد که منطقه‌ی ما هنوز زیر سلطه‌ی جبّاریت عصر «جاهلی» است، هرچند تجدیدتولید شده در پوش خلافت‌های «اسلامی».

اگر هنگامی‌که برابر چشم جهانیان یک شخصیت شناخته شده‌ جهانی را که در ترکیه به سفارت کشور خود مراجعه کرده بود، قطقه‌قطعه و سربه‌نیست می‌کردند، صدای اعتراض قدرت‌های جهان پُرسروصدا بلند می‌شد، امروزه شاهزاده‌ها کمتر جسارت و جنون از خود نشان می‌دادند. ترور، اعدام و کشتار جمعی مخالفان و منتقدان از سوی حکومت‌ها و نظام‌ها‌ی مستقر و رسمی مصداق بارز جنایت ضدبشری و تروریسم دولتی است که در عرصه‌ی حقوقی مسئولیت قابل تعقیبِ بیشتری را نسبت به گروه‌های غیرمسئول (و شیوه‌های داعش‌وار) متوجه دولتمردان می‌سازد.

رسم زشت سکوت و بی‌تفاوتی در برابر جنایات و سرکوب‌هایی که هر روزه در جنوب و شرق جهان اتفاق می‌افتد (بویژه از سوی متفقان شمال و غرب) را باید شکست و انزجار از چنین شیوه‌های عصر حجری را (در هر رنگ و پوشش دینی و قومی) فریاد کرد و پایان عصر سلاخی و اعدام‌های جمعی را اعلام و یادآوری کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها