کد خبر: 542547
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۵:۴۳:۰۵
| |

امام جمعه اردستان:

پرتاب ماهواره به فضا نشان از توجه نظام اسلامی به جوانان است

امام جمعه اردستان گفت: ساخت و پرتاب ماهوره از افتخارهای نظام اسلامی و نشان از توجه به جوانان است.

پرتاب ماهواره به فضا نشان از توجه نظام اسلامی به جوانان است
کد خبر: 542547
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۵:۴۳:۰۵

حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد موسی بن جعفر (ع) اردستان افرود: کشورمان دستاوردهای خوبی توسط جوانان به دست آورده که یکی از آنها فرستادن ماهواره به فضا توسط سپاه بود که نشان از بها دادن به جوانان است.

به گزارش ایرنا، وی در بخش دیگری از سخنان خود به حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه اشاره کرد و اظهار داشت: شعبان ماهی پر از نور و شادی است که ولادت‌های زیادی از جمله حضرت علی اکبر (ع) در آن وجود دارد و جوانان باید ایشان را به عنوان یک الگوی خوب انتخاب کنند.

خطیب جمعه اردستان با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: اگر به جوانان بها داده شود در این مکان‌ها می توانند خود را نشان دهند، از طرفی ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد مجمود در سطح کشور مورد حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

دهشیری در ادامه به روز شهدا و سربازان گمنام امام زمان (عج)اشاره کرد و افزود: علاوه بر گرامیداشت شهیدان، باید خانواده معظم آنان مورد احترام قرار گیرد، همچنین از سربازان گمنام امام زمان(عج) که عهده‌دار حفاظت از انقلاب اسلامی هستند  و گاهی بخش کوچکی از فعالیت‌های آنان رسانه ای می شود باید قدردانی کرد، چرا که همه ما مدیون ایجاد امنیت توسط آنان هستیم.

خطیب جمعه اردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیمت‌گذاری کالا های مورد نیاز مردم اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا توسط مسوولان اصناف کشور اعلام شده که باید دارای قیمت و برچسب باشد در غیر این صورت با آنها برخورد می شود؛ از مسوولان می خواهیم این موضوع را عملیاتی کنند تا مردم در هنگام خرید ضررنکنند.

وی از جوانان و نوجوانان خواست در چهارشنبه آخر سال هوشیار باشند و فریب تبلیغات فضای مجازی و دشمنان را نخورند و از مواد محترقه استفاده نکنند تا دچار حادثه و خسارت نشوند.

دهشیری در ادامه با اشاره به نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) تاکید کرد: انتظار داریم هیات‌های مذهبی قدیمی و نوظهور پا به میدان گذاشته در کنار هم و با همکاری دستگاه‌های اداری مانند شهرداری‌ها نسبت به آذین‌بندی کوچه و خیابان اقدام کرده نیمه شعبان را گرامی داشته و عرض ارادتی خدمت امام زمان (عج) داشته باشند و مکان های مذهبی نیز آذین‌بندی شود.

وی به آیین برات و عید در گذشتگان که از ۱۳ تا ۱۵ شعبان در اردستان اجرا می‌شود اشاره و تصریح کرد: این آیین‌ها هر سال در منطقه برگزار می‌شود که بهتر است امسال متفاوت با گذشته باشد و هزینه این برنامه‌ها را به خیریه‌ها تحویل دهند تا به نیازمندان داده شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها