کد خبر: 542498
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۱:۳۶:۱۶
| |

امام جمعه ملبورن:

حرکت جمعی نخبگان دینی و سیاسی علیه افراط‌گرایی اجتناب ناپذیر است

امام جمعه ملبورن گفت: حرکت جمعی نخبگان دینی و سیاسی جهان علیه افراط و تروریسم اجتناب ناپذیر است.

حرکت جمعی نخبگان دینی و سیاسی علیه افراط‌گرایی اجتناب ناپذیر است
کد خبر: 542498
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۱:۳۶:۱۶

امام جمعه ملبورن با اشاره به دسیسه قدرت‌های استکباری از جمله رژیم صهیونیستی در تشدید ناامنی و هرج و مرج در منطقه، بر لزوم حرکت جمعی نخبگان دینی و رهبران سیاسی و مذهبی جهان علیه افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.

به گزارش حوزه، اشفاق وحیدی طی خطبه‌های سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته در ملبورن استرالیا گفت: وضعیت فعلی منطقه و جهان ایجاب می‌کند که رهبران سیاسی و مذهبی در جبهه مشترک با برائت از افراط گرایی سد محکمی در برابر تروریسم باشند.

وی تاکید کرد: شیوه فکری مثبت و سازنده به ساخت جامعه‌ و کمک به احیای بشریت کمک شایانی می‌کند لذا در ماه های مبارکی مانند شعبان المعظم باید از این فرصت در جهت تزکیه نفس و انسان سازی استفاده کنیم.

امام جمعه ملبورن اظهار داشت: رهبری انقلاب اسلامی ایران از سوی امام امت خمینی کبیر (ره) یک الگوی موثر و البته بی نظیر برای ملت‌های دنیا از جمله کشورهای اسلامی شناخته می شود.

وی گفت: امام خمینی تصور واقعی یک نظام جمهوری و اسلامی و دفاع از حقوق انسان و تشکیل یک جامعه مرفه و قوی را برای جهانیان به اثبات رساندند.

 وحیدی افزود: متاسفانه قدرت‌های استکباری باعث و بانی معضلات امروز منطقه و جهان هستند و این معضلات به ایجاد مشکلات عمیق اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در جهان منجر شده است.

‌وی با اشاره به تحولات سیاسی در منطقه از جمله تشدید اختلافات داخلی در جامعه سیاسی پاکستان نیز خواستار خویشتنداری تمامی طرف‌ها شد و تاکید کرد: رهبران و احزاب سیاسی به جای رویارویی و تنش آفرینی مسیر مکالمه و تعامل را درپیش گرفته و تلاش‌های خود برای تثبیت معیشت کشور و مقابله با پدیده شوم تروریسم متمرکز نمایند.

وی هشدار داد که تداوم ناآرامی‌ها و بی ثباتی سیاسی منجر به تشدید مشکلات برای مردم و به بن بست رسیدن مسیر برون رفت از بحران‌های اقتصادی خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها