رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه:

هنوز اقدامی در خصوص ارز ترجیحی صورت نگرفته است

تشکیل کمیته‌ برای تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: در خصوص ارز ترجیحی هنوز اقدامی صورت نگرفته است، مقرر شد یک کمیته‌ مشترک میان دولت و مجلس برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی تشکیل شود.

هنوز اقدامی در خصوص ارز ترجیحی صورت نگرفته است
کد خبر: 533038
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۱۲:۱۲:۰۴

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود پیرامون آخرین جزئیات بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در جلسه نوبت عصر روز گذشته مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی، نوسازی و تجهیز مدارس در قالب اوراق مالی اسلامی و برای مقاوم‌سازی، نوسازی و تجهیز دانشگاه‌ها مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به تصویب کمیسیون رسید.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی مکلف شد پرونده‌های مالیاتی بیمارستان‌ها و مجموعه‌های درمانی مربوط به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ را تا پایان سال ۱۴۰۱ بررسی کرده و درآمدهای ناشی از این رسیدگی را به حساب درآمدهای مالیاتی در خزانه واریز کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به پرداخت بدهی دولت در برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: دولت مکلف شد در راستای اجرای برنامه ششم توسعه و پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی به میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی خود را به سازمان‌های تامین اجتماعی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار کند.

زارع اضافه کرد: حق‌السهم دولت از کاربران ارائه دهنده مخابراتی(اپراتورها) به میزان ۲٪ افزایش پیدا کرد که این درآمد در حوزه‌های فرهنگی هزینه خواهد شد؛ همچنین کلیه پروژه‌ها و طرح‌های زودبازده و عام‌المنفعه که توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در مناطق محروم روستایی و شهری اجرا می‌شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض معاف شدند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درخصوص نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی، گفت: در خصوص ارز ترجیحی هنوز اقدامی صورت نگرفته است، نامه دولت در خصوص برنامه اجرایی نحوه حذف ارز ترجیحی به صورت رسمی بوده و مقرر شد یک کمیته‌ مشترک میان دولت و مجلس برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی تشکیل شود.

وی همچنین تاکید کرد:  در نهایت هر تصمیمی در خصوص ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۱ به صحن می‌آید و حتی اگر مصوبه کمیسیون هم باشد، در صحن علنی مجلس پیرامون آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

زارع در رابطه با اعداد اعلام شده در خصوص افزایش یارانه‌ها یا پرداخت یارانه نقدی در سال آینده گفت: در کمیسیون تلفیق تا این لحظه هیچ مصوبه‌ای در خصوص یارانه به غیر از یارانه معیشتی و یارانه نقدی که از قبل وجود داشته و عدد آن از سوی دولت در بودجه اعلام می‌شود، نداشتیم و مباحثی که مطرح می‌شود نظر شخصی همکاران است.

نماینده مردم آباده در مجلس یازدهم در ادامه اضافه کرد: جمعیت هلال احمر برای واردات سازمان اورژانس کشور در لایحه بودجه از حقوق ورودی و گمرکی معاف شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد تبصره‌های حذف شده بودجه مانند تبصره ۱۶ و ۱۸ در خصوص وام ازدواج و اشتغال به بودجه بازگردد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درباره جزئیات بسته ارسالی دولت پیرامون نحوه اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: به‌نظر می‌رسد دولت قصد دارد که با توجه به آماده نبودن زیرساخت ارائه بن‌کارت کالایی در چندماه اول منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی را به صورت نقدی پرداخت کند که البته این مسئله نیز باید در کارگروه مشترک مجلس و دولت بررسی شده و بعد به کمیسیون بیاید و هیچ بحثی هنوز قطعی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها