کد خبر: 541311
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۵:۰۵:۲۳
| |

امام جمعه پردیس:

آمریکا ریشه بحران اوکراین است

امام جمعه پردیس گفت: ریشه بحران در اوکراین آمریکای بحران ساز و بحران زیست بوده و این کشور با ۳۰۰میلیون قربانی و صدها میلیون مجروح و آواره و خرابی ده‌ها کشور، در این ۲ قرن زیسته است.

آمریکا ریشه بحران اوکراین است
کد خبر: 541311
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۵:۰۵:۲۳

سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس ضمن تبریک فرا رسیدن ایام و اعیاد شعبانیه در جمع نمازگزاران اظهار داشت: بدیهی است کشوری که زیستش با بحران باشد منشاء بحران‌ها و بحران‌ساز نیز خواهد بود که نمونه جدید و اخیر این بحران‌سازی، جنگ اوکراین است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه درسها و عبرتهای فراوانی را می توان از وقایع اوکراین بگیریم، افزود: ایمان و خودباوری مردم ایران در دفاع از حریم کشور مثال زدنی است و در وقایع اوکراین شاهد این حمایت از حریم کشور از سوی مردم نبودیم و به گفته سردار دلها می رسیم که گفت ما ملت امام حسین و شهادت هستیم.

حسینی افزود: اوکراین با اعتماد به غرب در سال ۲۰۱۴ جریان براندازی حکومت قانونی اوکراین را با شعار پیشرفت و رفاه یک حکومت وابسته به آمریکا را روی کار آورد که امروز معنی رفاه و پیشرفت با مذاکره را فهمیدیم.

وی افزود: آمریکا، اوکراین را به کشوری با اقتصاد استقراضی، صف بستن مردم برای خروج از کی‌یف و مردمی که به امید ویزای شینگن، مالکیت آپارتمان و تحصیل در کالج‌های اروپایی به اتحاد خود با روسیه لگد زدند، تبدیل کرد.

خطیب جمعه شهر پردیس با بیان اینکه امنیت را نمی توان معامله کرد ، توضیح داد: بر سر قدرت نظامی و بازدارندگی خود هرگز معامله نکنیم، اوکراین در سال ۱۹۹۴ پس از فرو پاشی شوروی، سومین قدرت هسته‌ای جهان بود. انبارهای سلاح‌های اتمی اوکراین شامل ۱۳۰ موشک بالستیک قاره پیما با برد بین ۵ تا ۱۰ هزار کیلومتر و در مجموع  ۱۷۰۰ کلاهک هسته‌ای در خاک اوکراین به علاوه  ۳۳ بمب‌افکن وجود داشت.

وی افزود: کشورهای غربی توافق کرده بودند که از اوکراین حمایت می کنند اما جو بایدن گفت برای حل بحران اوکراین دعا می کنیم و در حالی که اوکراین تنها کشوری در تاریخ بشر است که تسلیحات هسته ‌ای خود را با تضمین آمریکا، انگلیس و فدراسیون روسیه واگذار کرد.

حسینی ادامه داد: امروز آمریکا به ما می گوید بیایید با من مذاکره کنید تا رفاه و پیشرفت و ارزانی و آزادی را برای ملت ایران بیاوریم، اما ملت ایران گول این حقه بازی های شیطان بزرگ را نخواهد خورد و مشتهای گره کرده ملت ایران ولایی با قدرت تمام با شعار مرگ بر آمریکا بر سر نحس آمریکای جنایت کار فرود خواهد آمد.

وی اضافه کرد: امروز وقتی حرف و عمل و وعده های دروغین و پوچ غربی ها و خیانت کار بودن آمریکا و غرب را می بینیم، بیش از پیش به وجود ولی فقیه و رهبری دینی احساس نیاز داریم و قدر مقام معظم رهبری را به عنوان رهبری بصیر و شجاع و مدبر و مجاهد و تبیین‌گر اعظم می دانیم که دشمن را خوب شناخت و در مقابلش ایستادگی کرد و تاکنون هیچ دشمنی نتوانسته به رهبری ایران غلبه کند.

امام جمعه پردیس گفت: آمریکا به عنوان کشور بحران ساز و بحران زیست در قضیه آذربایجان و افغانستان و اوکراین در صدد بود که ایران را وارد جنگ کند اما با تدبیر امام جامعه مقام معظم رهبری و مردم ولایت مدار آمریکا ناکام ماند و خود در این باتلاق ها دست و پا می زند، ایران نه تنها وارد جنگ نشد بلکه هم کشورهای مورد هجمه را کمک کرد و هم سیاستهای درست خود را به کرسی نشاند.

حسینی با بیان اینکه جهاد تبیین مقام معظم رهبری و مطیعان قلب سلیمی ایشان نجات دهنده کشور ایران و عبرت دیگران است، اظهار داشت: اگر رهنمودهای امامین انقلاب را برای جهاد تبیین نبود و اگر نیروهای قلب سلیمی با ایشان معیت کامل نداشتند قطعا ایران صد باره به وضعیت اوکراین گرفتار می شد، امروز ما با هشدارهای تبیینی مقام معظم رهبری و جدی گرفتن آن هشدارها توسط نیروهای انقلابی، عزتمندترین و قدرتمند ترین ملت و کشور را در جهان هستیم.

وی ضمن گرامیداشت روز یکشنبه ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی تجدید شونده، بیان کرد: در قرآن کریم کلمه درخت کاری ۲۷ بار و با معانی مختلف تکرار شده است، درخت از نعمتهای گرانبهای خدا در زمین است و به دلیل نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده به خصوص انسان دارد در اسلام مورد توجه خاصی قرار گرفته است.

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن تقدیر از شهرداری های بومهن و پردیس و شرکت عمران بابت غرس نهال و افزایش فضای سبز گفت: شهر پردیس با توجه به آپارتمانها و برج هایی که از حیاط اختصاصی و فضای سبز بی بهره هستند نیاز جدی به فضای سبز با کاشت درخت دارد. 

حسینی ادامه داد: شهروندان منتظر شهرداری و شرکت عمران نباشند هرچند این دستگاه‌ها وظیفه دارند که به افزایش سرانه فضای سبز سرعت ببخشند اما این توقع و مطالبه به حق باعث نشود که ما از ثواب عظیم درخت کاری و ایجاد فضای سبز محروم بمانیم و در این راستا با کاشت درخت هم ثواب ببریم و هم به ایجاد شادی و نشاط این مردم با فضای سبز کمک بکنیم که خود عبادت است.

وی با اشاره به برگزاری چند میز خدمت مسئولان در مناطق مختلف شهرستان، توضیح داد: مسئولان با عمل کردن به وعده‌ها میز خدمت هایی را که برگزار شده ، شهروندان را امیدوار و علاقه‌مند کنند.

امام جمعه پردیس با تاکید بر ضرورت عرضه مستقیم محصولات از طریق میادین میوه و تره بار و تعاونی های مصرفی و نمایشگاه های عرضه مستقیم در سطح شهرستان گفت: در شرایط  گرانی و تورم هستیم  و  مردمی که همیشه کشور و مسئولین را در شرایط سخت و بحرانی با صبر و بصیرت و اطاعت پذیری و ایثار و از خودگذشتگی خود یاری کرده اند و الان هم در حال یاری کردن هستند را درک و یاری کنیم. 

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها