کد خبر: 540732
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۰۳:۰۷:۰۶
| |

آیا پوتین دجال آخرالزمان است؟

روسیه هیچ وقت خیرخواه ما نبوده و کارنامه سفید و قابل دفاعی ندارد

آیا پوتین دجال آخرالزمان است؟
کد خبر: 540732
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۰۳:۰۷:۰۶

محمدرضا زائری، سردبیر مجله دینی «خیمه» در صفحه خود نوشت:

آیا پوتین دجال آخرالزمان است برای آغاز جنگ جهانی سوم و مقدمات ظهور، اگر داعش سفیانی باشد مثلا و ..؟

این چیزها را نمی فهمم و اصلا این تطبیق ها را درست نمی دانم و اساسا چون حوزه تخصصم در زمینه سیاست بین الملل نیست ترجیح می دهم تا علیرغم آن که مثل همه ناراحت و پریشانم، قدری خویشتنداری کنم و حرفی نزنم و چیزی ننویسم. اما چند نکته کاملا روشن است؛

١-روسیه هیچ وقت خیرخواه ما نبوده و کارنامه سفید و قابل دفاعی ندارد. از ریخت پوتین هم حالم به هم می خورد و طبیعی است که شعار نه غربی و نه شرقی همچنان سرجای خودش هست و تعاملات منطقی راهبردی و قابل دقاع ما با همسایگان را نباید به گرایش و رویکرد شرقی تعبیر کرد.

٢-با آن که عدم دخالت جمهوری اسلامی در درگیری های منطقه ای را درست می دانم (چنان که در جنگ خلیج فارس و حمله جورج بوش اول به صدام، رهبر انقلاب به درستی تسلیم فشار برخی تندروها برای حمایت از صدام و درگیر شدن با آمریکا نشدند) اما این شیوه بیان و عملکرد مسؤولان و رسانه ها را که آکنده از ضعف و انفعال و عدم شفافیت و گاه حتى نوعی حمایت غیر صریح و ضمنی از روسیه است را اصلا درک نمی کنم و درست نمی دانم.

٣-خطر توسعه ناتو به شرق را کاملا می فهمم و سابقه هشدارهای مکرر روسیه و طراحی های غربی برای محاصره آن را می دانم، ولی هر چه هم ما شعارهای سیاسی خودمان را بدهیم و حرفهای درست بزنیم، تا زمانی که زمینه بیان شفاف و صریح موضوع و ارائه تحلیل های دقیق در فضای آزاد گفتگو و اظهار نظر ایجاد نکنیم، حرف حساب هم شنیده نخواهد شد!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها