کد خبر: 540387
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۰۸:۲۸:۴۲
| |

امانوئل مکرون خطاب به لوکاشنکو:

از حمایت از عملیات روسیه در اوکراین دست بکش!

الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با همتای بلاروسی خود به وی تاکید کرد تا از از حمایت از عملیات روسیه در اوکراین اجتناب کند.

از حمایت از عملیات روسیه در اوکراین دست بکش!
کد خبر: 540387
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۰۸:۲۸:۴۲

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با همتای بلاروسی خود به وی تاکید کرد تا از از حمایت از عملیات روسیه در اوکراین اجتناب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، الیزه همچنین در بیانیه خود آورده است، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود تاکید کرد تا به روسیه فشار بیاورد نیروهای خود را خیلی زود از اوکراین خارج کند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: رئیس جمهوری فرانسه از رئیس جمهوری بلاروس خواست تا درخواست خروج نیروهای نظامی روسیه از خاک بلاروس را در سریعترین زمان ممکن طلب کند چون به عقیده پاریس، این مساله به یک جنگ نابرابر و یکجانبه منجر می‌شود.

ماکرون همچنین بر ضرورت همکاری با جامعه بین‌الملل در ارسال و انجام کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند اوکراین تاکید و استقرار تسلیحات اتمی روسیه در قلمروی بلاروس را محکوم کرد.

ماکرون همچنین از لوکاشنکو خواست از اینکه "رعیت روسیه و شریک جرم دوفاکتوی آن در جنگ علیه اوکراین باشد"، خودداری کند و به او برادری بین مردم بلاروس و اوکراین را یادآور شد.

لوکاشنکو نیز احتمال استقرار تسلیحات اتمی در بلاروس را رد کرد و چنین گمانه‌زنی‌هایی را "جعلی" خواند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ۲۴ فوریه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به درخواست روسای دو منطقه خودمختاری لوهانسک و دونتسک در استان دونباس عملیات نظامی را در آن مناطق آغاز کرده تا از مردم حفاظت شود و استقلال این دو منطقه را نیز به رسمیت شناخت.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال قلمروهای اوکراین ندارد و فقط به دنبال غیرنظامی کردن آن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها