امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد:

به زودی؛ الحاق شناور اطلاعاتی ارتش به ناوگان دریایی

امیر دریادار ایرانی با اشاره به آب اندازی نخستین شناور اطلاعاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این شناور در حقیقت یک ناوشکن در حوزه اطلاعاتی است.

به زودی؛ الحاق شناور اطلاعاتی ارتش به ناوگان دریایی
کد خبر: 526750
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۲:۱۸:۰۶

اعتمادآنلاین| امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نخستین شناور اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در گام نهایی است، گفت: ماموریت اصلی این ناوشکن در حوزه اطلاعاتی تعریف شده است. از ابتدای انقلاب اسلامی تحت تحریم شدید به ویژه در حوزه نظامی بوده ایم اما امروز به توانمندی در ساخت شناور اطلاعاتی رسیده ایم.

به گزارش ایسنا، وی درباره ویژگی های این شناور توضیح داد و بیان کرد: تمام سامانه هایی که در حوزه اشراف اطلاعاتی بر روی این شناور نصب می شود به دست توانمند دانشمندان بسیار عزیز و جوانان غیورمندی است که حاضر نیستند لحظه ای دست از کار بکشند.

این فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: شناور اطلاعاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم بالگرد بر است و هم برای نخستین بار در طراحی آن آشیانه بالگرد طراحی شده است. در حقیقت این شناور همزمان می تواند دو بالگرد را همراه داشته باشد و تجهیزات اطلاعاتی روی همان بالگردها نیز نصب شود.

وی با تصریح بر اینکه شناور اطلاعاتی یک شناور جنگی و نظامی محسوب می شود اظهار کرد: این شناور توانایی دفاع از خود را در دریا دارد. هر شناور معمولا یک ماموریت اصلی و یک ماموریت جانبی و فرعی دارد که تعداد ماموریت ها به توانمندی تجهیزاتی آن بستگی دارد.

امیر دریادار ایرانی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با اشاره به اینکه این ناوشکن هم برای کشف و شناسایی و هم برای دفاع سامانه های لازم را دارد، عنوان کرد: معمولا شناورهای اطلاعاتی به صورت مستقل به ماموریت های دور نمی روند و حتما یک یگان همراه که شامل ناوشکن چند منظوره می شود با آن به ماموریت می رود.

وی درباره زمان بهره برداری از این ناوشکن گفت: فرایند به آب انداختن شناور اطلاعاتی ارتش تقریبا انجام شده است و مراحل نصب تجهیزات به سرعت در حال انجام است و به زودی شاهد الحاق آن به بدنه عملیاتی خواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها