کد خبر: 538411
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۷:۴۷:۱۳
| |

علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی:

دولت ۱۲۵ هزار میلیارد ریال برای جوانی جمعیت هزینه می‌کند

نماینده سبزوار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ۱۲۵ هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کنار گذاشته است.

دولت ۱۲۵ هزار میلیارد ریال برای جوانی جمعیت هزینه می‌کند
کد خبر: 538411
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۷:۴۷:۱۳

علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ۱۲۵ هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کنار گذاشته است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر عنابستانی شامگاه چهارشنبه در نشستی خبری افزود: از طریق این  اعتبار، برخی از مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه های مختلف به انجام می رسد.

وی اظهار داشت: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس، مشوق های فراوانی برای افزایش ازدواج، فرزندآوری، موالید و بیمه هزینه های درمان ناباروری در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیش از ۱۰۰ جلسه با ۷۳ ماده قانونی با حضور همه صاحبنظران و کارشناسان در مورد موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل شده بود.

عنابستانی افزود: یکی از موارد دیگر که در کمیسیون اجتماعی پیگیری شده طرح ساماندهی کارکنان دولت با توجه به انواع  قراردادهای کاری در سازمان‌ها و دستگاههای مختلف است که در صورت تصویب و تایید نهایی آن، قراردادهای کارکنان دولت ساماندهی خواهد شد.

وی درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان نیز گفت: لازمه طرح، شفافیت اجرای آن در همه دستگاه‌های اداری کشور است، شفافیت دولت و اینکه موضوع شفافیت در موارد مختلف حساب های بانکی، مالیاتی، نظام صدور مجوزها، تنظیم آیین نامه ها و در مجلس نیز مواردی چون اموال، تحصیلات و سفرهای نمایندگان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتقای زیرساخت های اقتصادی منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار یکی از موارد توسعه صنعتی است که امور مربوط به منطقه ویژه اقتصادی به پایان رسیده و منتظر نشست شورای عالی مناطق آزاد است.

عنابستانی افزود: یکی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در شرق کشور، قرارگیری آن در داخل فضای سرزمینی و نه در مناطق مرزی است که نزدیکی به بازار و دسترسی به زیرساخت های ریلی از مزیت های آن به شمار می رود.

وی اظهار داشت: یکی از طرحهای آماده سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، احداث پالایشگاه است که فرایند جانمایی، مجوزهای زیست محیطی و موضوع تسهیلات بانکی آن انجام شده است.    

وی تصریح کرد: همچنین در کنار توجه به صنایع پایه در کنار پیگیری مرحله دوم کارخانه فولاد در شهرستان جوین، مجوز طرح کارخانه فولاد بیهق سبزوار و مجوز الکترود گرافیتی گرفته شده است.

عنابستانی افزود: برای احداث طرح کارخانه الکترود گرافیتی سبزوار، که صنعت فولاد به آن وابسته و مواد آن وارد می شود، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) پای کار آمده و ۲۰ درصد آن را برعهده گرفته و ۸۰ درصد دیگر آن با یک شرکت سرمایه گذار شرکت چینی تفاهم نامه منعقد شده است.

وی اظهار داشت: کارخانه الکترود گرافیتی سبزوار در مساحت ۱۰ هکتار، که زمین آن در شهرک صنعتی مشخص شده است، احداث خواهد شد که با راه اندازی این واحد صنعتی هزار فرصت شغلی مستقیم در منطقه ایجاد می شود.

نماینده شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین ایجاد یک کارخانه سیلیس با مساعدت ایدرو پیگیری شده که فرایند واگذاری زمین آن استعلام و امور بانکی آن انجام شده است.

عنابستانی افزود: یکی از موانع توسعه واحدهای صنعتی سبزوار، مشکلات تامین برق بوده که در این راستا به منظور احداث پست توزیع برق در این شهرستان طی تفاهمنامه ای سه جانبه، ۱۵ مگاوات برق برای شهرک‌های صنعتی سبزوار تامین می شود و در همین راستا اقداماتی برای رفع مشکل برق بخش صنایع در داورزن و جغتای نیز صورت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها