کد خبر: 535561
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۳:۵۰:۰۶
| |

پیام های سردار سلامی و سرلشکر باقری در پی رحت آیت الله صافی گلپایگانی

فرمانده کل سپاه با تسلیت درگذشت آیت‌آلله صافی گلپایگانی گفت: این عالم برجسته در زمره استوانه‌های استوار دفاع از رسالت فقه و فقاهت و پاسداری از فرهنگ و معارف قرآن و عترت و پیش‌برندگی آرمان های دینی و انقلابی کشور همواره خواهد درخشید.

پیام های سردار سلامی و سرلشکر باقری در پی رحت آیت الله صافی گلپایگانی
کد خبر: 535561
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۳:۵۰:۰۶

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی، ارتحال فقیه والامقام حضرت آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

به گزارش فارس، در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام فقیه والا مقام حضرت آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی موجب تالم و تاسف فراوان گردید.

این عالم برجسته و مخلص با حضور پیوسته در نهضت اسلامی و همراهی و حمایت پیوسته و  بی دریغ از امامین انقلاب اسلامی بویژه در آوردگاه های حساس و راهبردی انقلاب و نظام و نیز تلاش های جامع و درخشان علمی و فقهی که  در آثار و تالیفات فاخر و ماندگار وی  پدیدار و راهنمای حوزه های علمیه و جامعه روحانیت است ، در زمره استوانه‌های استوار دفاع از رسالت فقه و فقاهت و پاسداری از فرهنگ و معارف قرآن و عترت و پیش برندگی آرمان های دینی و انقلابی کشور همواره خواهد درخشید .

این ضایعه مولمه را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)   نایب بر حقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ، حوزه های علمیه و روحانیون عالیقدر  به ویژه بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اسلام  (ص) و خاندان مطهرش و برای بازماندگان و عموم محبان و مقلدان گرانقدرش ، صبر  شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می جویم.

 سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

همچنین، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی از همراهان مصمم حضرت امام (ره ) و نهضت اسلامی موجب تاثر و تالم فراوان شد.

 این فقیه وارسته و مجاهد نستوه  در زمره فقهای برجسته تاریخ معاصر در عرصه‌های ترویج فرهنگ و معارف دینی و فقه اسلامی درخشید و آثار و تالیفات ارزشمند ، پرشمار و ماندگار وی همواره گرمابخش مسیرحرکت حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون متعهد و اصیل خواهد بود.

این ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ( ارواحنا فداه)  ، مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) ، حوزه های علمیه و بیت شریف آن فقید سعید و مقلدان ارجمند ایشان در اقصی نقاط جهان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت  برای ایشان علو درجات و همنشینی با پیامبر اعظم ( ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و برای خانواده مکرم  و یادگاران گرانقدر او صبر جمیل و اجر جزیل طلب می کنم.

 سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها