جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مجلس باید در جریان محتوای هر گونه قرارداد خارجی قرار گیرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: براساس اصول قانون اساسی، مجلس باید در جریان محتوای هر گونه قرارداد و تعهد کشور در برابر سایر کشورها قرار گیرد.

مجلس باید در جریان محتوای هر گونه قرارداد خارجی قرار گیرد
کد خبر: 534504
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۱:۳۵:۳۱

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: همان طور که نمایندگان از صبح در تذکرات خود از سیاست خارجی در نگاه به شرق و کاهش فشار غربی ها اشاره داشتند بنده نیز با این موضوع موافقم اما براساس اصل 77 و 125 قانون اساسی مجلس باید در جریان محتوای هر گونه مقابله نامه، قرارداد و تعهد با سایر کشورها قرار گیرد تا بتواند از نظام و منافع کشور دفاع کند. شفاف سازی در حوزه قراردادهای خارجی امری ضروری است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: تأمین خوراک دام برای دامداری‌های تربت جام به سختی انجام می شود در حالی که عمده درآمد مردم ما از راه دامداری است. باید هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود.

نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نیرو بیان کرد: بارها در خصوص خروج آب های مرزی کشور تذکر دادیم اما در بارش های اخیر نیز شاهد بودیم بخش قابل توجهی از بارش‌ها از کشور خارج شد و به سمت افغانستان رفت.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: اگر قراردادی بسته شود حتما مجلس در جریان آن قرار خواهد گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها