کد خبر: 532496
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۰۰:۰۲:۱۵
| |

علت صدای انفجار در غرب کشور چه بود؟ + جزییات

صدا انفجار در کرمانشاه و سنندج در ایران، در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید است که به تازگی به زرادخانه نیروهای مسلح ایران پیوسته اند.​

علت صدای انفجار در غرب کشور چه بود؟ + جزییات
کد خبر: 532496
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۰۰:۰۲:۱۵

براساس گفته‌های کاربران اینترنتی، صدای انفجار مهیبی در شهرهای همدان، سنندج، کرمانشاه شنیده شده‌است. 

به گزارش «صابرین‌نیوز» تکمیلی: صدا انفجار در کرمانشاه و سنندج در ایران، در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید است که به تازگی به زرادخانه نیروهای مسلح ایران پیوسته اند.​ این سامانه‌های پدافندی به تازگی تحویل یکان‌های عمل‌کننده در غرب کشور شده‌اند. این تمرین‌های ناگهانی بخشی از راهبرد آمادگی پدافند کشور است. 

تکمیلی۲: به گزارش فارس، سعید کتابی فرماندار شهرستان اسدآباد درباره شنیده شدن صدای مهیب در غرب کشور گفته «صدایی در حول و حوش ساعت ۲۴ شنیده شد. ابتدا گمان رفت که صدای رعد و برق با توجه به شرایط جوی است، اما این امکان رد شد». به گفته او «هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس، آتش‌نشانی نبوده و در شهرستان گزارشی نداشتیم». این مقام محلی گفته «در حال حاضر نیز دستگاه‌های خدمات رسان در حال بررسی هستند و با تمام روسای ادارات در تماس مستقیم هستم و بحثی در جایگاه‌های سوخت نیز رخ نداده است». او تاکید کرده «امکان اینکه صدا از شهری دیگر رسیده باشد و یا زلزله باشد هم وجود دارد که در حال پیگیری هستیم». کتابی افزوده «زلزله‌نگاری هم بررسی شد، ستاد بحران در حال پیگیری است اما تا کنون هیچ گزارشی دال بر اینکه اتفاق خاصی در شهرستان رخ داده باشد، نرسیده است».

به احتمال زیاد صدای انفجار مربوط به برخی از اقدامات آموزشی بوده

تکمیلی 3: مهدی باب‌الحوائجی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: در پی شنیده شدن صدای مهیب انفجار در یکی از شهرستانهای استان همدان در شب گذشته، همه دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی به دستور استاندار بسیج شدند تا منشاء این صدای انفجار را بیابند.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: پیگیری‌ها نشان داد در استان همدان انفجاری رخ نداده و صدای شنیده شده مربوط به استانهای همجوار بوده است، در این راستا استاندار همدان با استانداران استانهای همجوار تماس گرفته تا اگر انفجاری در این استانها رخ داده و نیاز به کمک همدان است نیروهای استان وارد عمل شوند که خوشبختانه این استانداران نیز اعلام کردند استانهای آنها  در امنیت کامل به سر می‌برد.

باب‌الحوائجی اظهار کرد: احتمال ما تا کنون این است که این صدا مربوط به برخی از اقدامات آموزشی بوده که احتمال قریب به یقین این موضوع درست است و وزرات کشور در حال پیگیری و رصد بوده تا منطقه آموزشی به سمع و نظر مردم برسد.

 

اعتمادآنلاین تا مشخص شدن علت این حادثه آن را تکذیب یا تایید نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها