کد خبر: 531750
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۲:۳۲:۴۸
| |

عبدالصمد خرمشاهی، ویکل دادگستری:

اقتدار قوه قضائیه منوط به به استقلال قضات است

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: اقتدار قوه قضائیه به مستقل بودن قضات بستگی دارد.

اقتدار قوه قضائیه منوط به به استقلال قضات است
کد خبر: 531750
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۲:۳۲:۴۸

عبدالصمد خرمشاهی، ویکل دادگستری،  با اشاره به صحبت‌های رئیس دستگاه قضا مبنی بر استقلال قاضی و نظام‌مند شدن عملکرد ضابطان اظهار کرد: این دو موضوعی که رئیس قوه قضائیه آن را مطرح کرده یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در دستگاه قضایی باید رعایت شود.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه اقتدار قوه قضائیه به مستقل بودن قضات بستگی دارد، گفت:  قاضی تحت هیچ گونه فشار یا سفارش توصیه‌ای از هر شخصیت، جناح و تشکیلاتی نباید قرار گیرد وقتی قاضی در دادن رای مستقل شد و تحت فشار قرار نگرفت، اقتدار قوه قضاییه معنا پیدا می‌کند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: وقتی  صحبت از اقتدار و استقلال قوه قضائیه می‌شود، یعنی در واقع نسبت به اجزا، افراد و اشخاصی که در این قوه مشغول هستند، صحبت می‌کنیم.

خرمشاهی با بیان اینکه صحبت‌های رئیس قوه قضائیه درباره نظام‌مند شدن ظابطان درست بوده است، گفت: برای ظابطان و قضات تکالیف و وظایفی در قانون آیین دادرسی کیفری تدوین شده است و ضابطان باید  دستورات قضات و محاکم را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: ضابط باید وظایف خود را انجام دهد و نمی‌تواند مستقل و بدون هماهنگی با قاضی مجامع تصمیم بگیرد یا فراتر از خواسته قاضی امر و مسئله را پیگیری و اجرا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها