کد خبر: 344408
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

سیدکاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برخورد قوه قضاییه با فساد خوب است/ برخورد سطحی با مفاسد دیگر جوابگو نیست/ قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد اقتصادی نیازمند حمایت و کمک 2 قوه دیگر است/ آقای رئیسی باید اول اصلاحات را از درون قوه قضاییه شروع کند/ باید با دانه‌درشت‌ها و کله‌گنده‌ها برخورد شود

سیدکاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، معتقد است در مواجهه با فساد قانون نادیده گرفته شده است، پس باید راهی که رئیس قوه قضاییه در مواجهه با فساد در پیش گرفته جدی دنبال شود؛ حتی اگر این برخوردها نمادین باشد، باید با دانه‌درشتان و مفسدان کلان اقتصادی برخورد شود تا بازتاب مثبتی در جامعه داشته باشد.

برخورد قوه قضاییه با فساد خوب است/ برخورد سطحی با مفاسد دیگر جوابگو نیست/ قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد اقتصادی نیازمند حمایت و کمک 2 قوه دیگر است/ آقای رئیسی باید اول اصلاحات را از درون قوه قضاییه شروع کند/ باید با دانه‌درشت‌ها و کله‌گنده‌ها برخورد شود
کد خبر: 344408
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیدکاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با تاکید بر لزوم برخورد صحیح قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی گفت: قبل از هر چیز باید از اقدام مناسب و خوب آقای رئیسی در برخورد با مفسدان اقتصادی تشکر کنم، حتی اگر این اقدام در برخی جاها نمادین هم باشد، خوب است و در جامعه تحرکی ایجاد کرده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته باید برای مبارزه با فساد ریشه‌ای ورود کنیم و برخورد سطحی با مفاسد در شرایطی که فساد ریشه دوانده دیگر جوابگو نیست.

دلخوش با بیان اینکه «دستگاه قضایی هم باید از نظر مفاسد اقتصادی چکش‌کاری شود» گفت: فساد باید در دستگاه قضایی هم ریشه‌یابی شود، چون بخشی از مشکلات در خود قوه قضاییه است، بخشی دیگر از مشکلات به قوه مقننه برمی‌گردد و بخشی دیگر باید در قوه مجریه بررسی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: اگر آقای رئیسی بخواهد به صورت ریشه‌ای مشکلات فساد را حل کند، باید ساختار قوه قضاییه را از ابتدا تغییر دهد.

دلخوش طی پیشنهادی به رئیس قوه قضاییه گفت: پیشنهاد می‌کنم قضاتی که در دسترس مردم هستند آموزش‌های لازم را ببینند و به نحوی نباشد که مثل شهرهای کوچک، قضات به کارهای کوچک مشغول شوند و تخلفات در سطح کلان نادیده و رانت‌خواری و دزدی‌های بزرگ و جمع‌آوری مال نامشروع ساده گرفته شوند.

او با اشاره به اینکه «قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد اقتصادی نیازمند حمایت و کمک 2 قوه دیگر است» ادامه داد: قوای سه‌گانه مکمل یکدیگرند و باید در بحث نظارت و برخورد با متخلفان چشم و گوش یکدیگر باشند. همچنین قضاتی که در پرونده‌ها اطاله دادرسی می‌کنند یا در پرونده‌ها دخالت‌های نادرست می‌کنند باید شناسایی شوند.

این نماینده مجلس دهم توضیح داد: آقای رئیسی برای رسیدن به اهداف بلند خود باید اول اصلاحات را از درون قوه قضاییه شروع کند تا افرادی که می‌خواهند درست و اصولی سرمایه‌گذاری کنند آسیب نبینند. از طرفی ورود نادرست به دستگاه‌ها آسیب‌رسان است و باید مراقب بود.

دلخوش در واکنش به علنی شدن مفاسد اقتصادی در جامعه مطرح کرد: در مبارزه با فساد اقتصادی باید با دانه‌درشت‌ها و کله‌گنده‌ها برخورد شود وگرنه برخورد با مفسدان ریز و رده‌های پایین‌تر و برخورد گزینشی با مفاسد مشکلی را حل نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: در اقدامی که آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه شروع کرده است باید دادستان‌ها ایشان را الگوی خود قرار دهند، نه اینکه به کارهای کوچک بپردازند و شأن خود را حفظ نکنند.

این نماینده دور دهم مجلس در پاسخ به این پرسش که چه عواملی باعث شده تا این حد مفاسد اقتصادی در کشور زیاد شود توضیح داد: در کشورمان تاکنون در مواجهه با مفاسد بیشتر با رأفت برخورد کرده‌ایم تا قانون و به قانون توجه نشده است. بنابراین چون با تخلفات برخورد جدی صورت نگرفته، فساد گسترش یافته و انواع مفاسد زیاد شده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در پایان گفت: پس با چند مفسد خرده‌پا برخورد کردن مشکلی را حل نمی‌کند و باید به طور جدی‌تر به موضوع ورود کنیم تا بازتاب مثبتی در جامعه داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها