جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در مجلس:

دولت برای رشد 8 درصدی اقتصاد در بودجه دلیل قانع کننده بیاورد

نماینده رشت در مجلس با انتقاد از وابستگی 36 درصدی دولت به نفت در بودجه 1401 گفت: دولت باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای رشد 8 درصدی اقتصاد که در لایحه 1401 آمده بیان کند.

دولت برای رشد 8 درصدی اقتصاد در بودجه دلیل قانع کننده بیاورد
کد خبر: 531269
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۱:۵۸:۵۱

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 19 دی ماه) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: رئیس جمهور در اظهارات خود به ارز 4200 تومانی و ناعادلانه بودن حقوق و دستمزدان کارمندان دولت اشاره کرد اما باید بداند ما یک میلیون کارمند با قراردادهای شرکتی و حجمی در کشور داریم که بایستی به حقوق آنها رسیدگی شود.

به گزارش فارس، وی افزود: رئیس جمهور در اظهارات خود از مجلس خواست که برای فقرزدایی فکری کند در حالی که مقام معظم رهبری تاکید بر این دارند که دولت لایحه کارشناسی به مجلس ارائه دهد، لذا دولت نباید حرفی برعکس بیان کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای رشد 8 درصدی اقتصاد که در لایحه 1401 آمده بیان کند، این در حالی است که ما سرمایه‌گذاری کافی داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف کشور نداشته‌ایم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه وابستگی دولت به بخش نفت در بودجه 36 درصد است افزود: دولت 300 هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهکار است این در حالی است که ما شاهد افزایش قیlت خوراک پتروشیمی‌ها طبق لایحه بودجه سال 1401 هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه 1401 رقم 98 هزار میلیارد تومانی برای فروش اوراق در نظر گرفته است، این در حالی است که اگر نتوانیم رقم مناسب نفت را بفروشیم دولت مجوز فروش بیشتر اوراق را داده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت 2 هزار ردیف بودجه را در لایحه بودجه 1401 به 50 ردیف متمرکز کرده که همین موضوع مشکلاتی را برای بخش‌های مختلف دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها