محمد حسینی، معاون رییس جمهور:

دولت با سفرهای استانی، در دسترس همه مردم قرار گرفته‌است

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به ضرورت سفرهای استانی، گفت: دولت خود را در قبال مردم پاسخگو می داند و با انجام سفرهای استانی، مسوولان هر لحظه در دسترس مردم بوده و گره‌ای از مشکلات مردم برطرف می‌شود.

دولت با سفرهای استانی، در دسترس همه مردم قرار گرفته‌است
کد خبر: 530921
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۱۴:۱۵:۰۷

سیدمحمد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس، افزود: در مساله سیل اخیر در استان‌های جنوبی حضور مستقیم مردم و ارتباط با مردم به خوبی مشاهده شد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به سفر دو روزه هفته گذشته رییس جمهور و شماری از هیات دولت به استان قم، عنوان کرد: در این سفرها دولتمردان از نزدیک در جریان مشکلات، کمبودها و اولویت ها قرار می گیرند و راهکارهایی که در این سفرها برای حل گرفتاری مردم ارائه می شود بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: رخوت و رکودی که در گذشته در کشور سایه افکنده بود با تحرک، پویایی و تلاش مسوولان در حال جبران است اما حل این تنبلی ها و سستی ها زمان بر است. با تلاش و همت مسوولان دولت بسیاری از مشکلات و پروژه های نیمه تمام کشور بتدریج حل خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در قالب این سفرهای استانی در خصوص موضوعات مختلفی مانند آب، صنعت، کشاورزی مباحثی مطرح می شود و تصمیماتی گرفته می شود که مشکلات مردم برطرف می شود؛ در استان خوزستان تا چندماه گذشته مشکل کمبود آب وجود داشت اما با تغییر سبک مدیریت آب در این استان بخش زیادی از گرفتاری های مردم برطرف شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به نهضت تولید مسکن، تصریح کرد: در استان قم ده ها هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و لازم است تا زمین مورد نیاز این طرح در اسرع وقت تامین شود که مقدمات آن در سفر اخیر رییس جمهور انجام شد.

وی بیان کرد: در این سفر همچنین در خصوص تامین نیروی انسانی برخی دستگاه های اجرایی، پرداخت معوقات کادر درمان، حمایت از بخش خصوصی در سرمایه گذاری خارجی و داخلی، پسماند، حاشیه نشینی، خانواده و تسهیلات ازدواج، توجه به آسیب های اجتماع و تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه، مونوریل و مترو در این سفر مورد توجه قرار گرفت و تصمیمات مطلوبی گرفته شده است.

مردم قم همواره پیشگام بوده اند

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با اشاره به نزدیکی به روز تاریخی ۱۹ دی، تصریح کرد: قیام ۱۹دی قم تظاهرات اعتراضی نسبت به چاپ مقاله ای در روزنامه اطلاعات بود که در آن از عنوان ارتجاع در خصوص امام راحل یاد شده بود و آنها تصور می کردند با این قبیل توهین ها می توانند نور خدا را خاموش کنند در حالی که این اتفاق سبب به جوش آمدن غیرت دینی مردم ایران و برپایی اربعین های یادبود در شهرهای مختلف کشور شد و در این بین پیشگامی مردم قم در حوادث منتهی به ۱۹ دی و بعد از آن بسیار مهم بوده است.

حسینی عنوان کرد: مردم قم همواره ثابت کردند بر عهد خود با امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری پایبند هستند و هرجا که لازم بود از دوران انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و سایر عرصه ها در صحنه و خط مقدم بودند و از قم انتظاری جز این هم نمی رود.

معاون پارلمانی رییس جمهور ابراز داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود که به تحول فکری در بین مردم منجر شده و آن کسانی که باید این فرهنگ اصیل اسلامی و سبک زندگی اسلامی را در جامعه تبیین کنند، علمای حوزه علمیه قم هستند و تاکنون نیز خدمات شایسته ای توسط حوزه علمیه قم و نهادهای وابسته به حوزه در داخل و خارج از کشور انجام شده است.

تدبیر نظامی، درایت سیاسی و کمک به مظلومان از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود

وی تاکید کرد: اگر سخن از تحول در علوم انسانی و تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت، اسلامی شدن دانشگاه ها، پاسخ به شبهات فضای مجازی، رشادت های جبهه مقاومت و حاج قاسم سلیمانی و غیره می رود همه نگاه ها به حوزه علمیه قم است تا علمای حوزه با استفاده از معارف اسلامی این مباحث را تبیین و تحلیل کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به مجاهدت های جبهه مقاومت اسلامی و اعتراف اندیشمندان غربی در تغییر معادلات منطقه ای توسط فرماندهان مقاومت، بیان داشت: سردار حاج قاسم سلیمانی و مجاهدان جبهه مقاومت مانع از توطئه آمریکا در تغییر نقشه خاورمیانه، سقوط نظام سوریه و غیره شدند.

حسینی تاکید کرد: سرانجام با دستور مستقیم رییس جمهور آمریکا این فرمانده بزرگ جهان اسلام را به شهادت رساندند و اکنون حتی اجازه نشر نام و عکس حاج قاسم را در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی تحت سیطره خود نمی دهند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: حاج قاسم یک فرد اهل تنعم و رفاه طلبی نبود و شایسته است تمام خاطرات این سردار بزرگ اسلام توسط هنرمندان ثبت و ضبط شود؛ بندگی محض، توسل همیشگی به اهل بیت(س)، عمل به هنگام، تدبیر نظامی و درایت سیاسی، رشد و کمال طلبی، تهذیب نفس، شهادت طلبی و کمک به مظلومان فارغ از رنگ، دین و زبان و آرامش درونی از ویژگی های بارز سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و با اشاره به احادیثی از ائمه معصومین(ع) بیان کرد: حضرت زهرا حجت خدا بر اولیای الهی و الکو سرمشقی برای تمام مومنان و موحدان است.

حسینی اظهار کرد: سخاوت روح و بخشش، ایثار و از خودگذشتگی، زهد و پارسایی، عبادت و تمام ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام برای مردم الگو و سرمشق است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها