کد خبر: 530664
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۳:۴۱:۵۳
| |

انتقاد شدید یک نماینده از دولت:

آقای رئیسی! ظاهرا برخی وزرایتان به جای تعامل روزه تغافل گرفته‌اند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با انتقاد از عدم تعامل برخی دولتمردان با مجلس از رییس جمهور خواست تا نظارت بیشتری بر زیرمجموعه‌های خود داشته باشد.

آقای رئیسی! ظاهرا برخی وزرایتان به جای تعامل روزه تغافل گرفته‌اند
کد خبر: 530664
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۳:۴۱:۵۳

حسین امامی راد، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز( چهارشنبه ۱۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت اسطوره مقاومت و ایثار سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: چهار دهه پیش درابتدای پیروزی انقلاب، کشور ما محکوم به این بود که حتی توان ساخت سیم خاردار را هم ندارد و نداشتیم که نتیجه و دست پخت سال‌ها وابستگی صرف کشور در رژیم گذشته بود.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم نماینده چناران ، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یادمان نرفته که تصویر نقشه ایران را به گربه‌ای نشسته تشبیه می‌کردند اکنون پس از ۴۳ سال به برکت انقلاب با تکیه بر توان داخلی و تقویت روحیه خودباوری، آن گربه به کنجی نشسته، به شیری شرزه و به کمین نشسته تبدیل شده است. ایرانی که در ساخت و تامین حداقل‌های نیازهایش لنگ بود امروز در کنار پیشرفت‌های علمی و صنعتی در حوزه‌های مختلف پزشکی، نانو، هسته‌ای در حوزه نظامی قدرت برتر منطقه است.

وی تصریح کرد: از عدم توانایی ساخت سیم خاردار به تولید توپ دیزلی و موشک‌های کروز و بالستیک نقطه زن و قاره‌پیما رسیده‌ایم تا کور شود هر آنکه نتواند دید.

وی گفت: دشمنان ما و تفاله‌های داخلی‌شان بدانند این افتخارات به دست توانمند فرزندان روح اله و فداییان سید علی، سپاه مقتدر، نیروی انتظامی جان بر کف، ارتش همیشه پیروز و جانفشانی‌های سلیمانی‌ها، فخری‌زاده‌ها و احمدی روشن‌ها رقم خورده است، آن هم در شرایط تحریم، این مسیر به فضل خدا تا سپردن پرچم پرافتخار ایران عزیز به دست حضرت بقیه‌الله اعظم (ارواحنا له فداء) با قوت و قدرت ادامه دارد.

امامی‌راد خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خاطرنشان کرد: در کل حوزه انتخابیه گسترده و پراکنده اینجانب با سه شهرستان چناران ، طرقبه و شاندیز و گلبهار و هفت شهر چناران ، طرقبه و شاندیز، گلبهار، گلمکان، سید آباد و رادکان و نزدیک به ۳۰۰ روستا و جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر حتی یک بیمارستان دولتی وجود ندارد، یک بیمارستان دولتی سالهاست در گلبهار شروع به ساخت شده ولی متاسفانه پیشرفت چندانی نداشته و نیازمند توجه و پیگیری ویژه است.

وی اظهار کرد: مردم عزیز شهر گلبهار ۱۲۰ هزار نفری باید مراقب باشند نه بیمار شوند و نه بمیرند چون نه بیمارستان دارند و نه آرامستان. آیا چناران، طرقبه و شاندیز و گلبهار چه در شرایط سخت کرونایی و چه غیر از آن پذیرای سرریز بیماران و مبتلایان مشهد می‌باشد، داشتن بیمارستان دولتی در شرایط فعلی، تجهیز ویژه مراکز درمانی موجود، تکمیل کادر پزشکی و اختصاص پزشکان متخصص خواسته زیادی است؟

امامی‌راد عنوان کرد: بنده در دفاع از حقوق حقه موکلانم از جمله ارتقا سلامت آنها ذره‌ای کوتاه نیامده و دولت موظف است و باید سهم خودش را در این زمینه بپردازد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، افزود: محور مواصلاتی و جاده چناران به مشهد بعد از جاده کرج به تهران و محور مرودشت-شیراز سومین محور پرتردد کشور است، تردد روزانه ۹۰ هزار خودرو هم گره‌های ترافیکی ایجاد می‌کند که موجبات تضییع وقت زائران و مسافران را به همراه دارد، هم امنیت مسیر را تحت شعاع قرار داده و منجر به تصادفات تصاعدی و تلفات جانی هموطنان عزیزمان می‌شود. ثبت ۳۳۴ فقره تصادف در ۶ ماهه اول امسال نشان از عمق فاجعه است.

امامی راد بیان کرد: تسریع در تکمیل قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران به عنوان بزرگترین پروژه درون استانی خراسان رضوی و همچنین آزادراه مشهد-چناران ضمن ایجاد تحول در منطقه در کاهش ترافیک، تهدیدات و خطرات جانی تاثیر ویژه‌ای دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خطاب به رییس جمهور، یادآور شد: مجلس انقلابی به کابینه شما بالاترین رای را داده است، این حمایت نافی وظیفه نظارتی مجلس نیست، نمایندگان ملت در برابر حقوق مردم و مصالح کشور با احدی تعارف ندارند ضمن تشکر ویژه از شاهکار دولت در ارتقا سلامت و کاهش قربانیان کرونایی، ظاهرا بعضی از دولتمردان و نیز زیرمجموعه‌هایشان، معاونان وزرا یا استانداران یا تاکید جنابعالی بر تعامل با نمایندگان را فراموش کرده‌اند یا به حرف شما اعتقادی ندارند و به جای تعامل روزه تغافل گرفته‌اند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آقای رییس جمهور از شما خواهش می‌کنم و به شما تذکر می‌دهم بر زیرمجموعه‌هایتان نظارت بیشتری بفرمایید تا بدانند تعامل با مجلس به نفع دولت، مجلس و مردم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها