سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد:

لزوم دریافت اذن رهبر انقلاب برای تداوم سرپرستی وزارت آموزش و پرورش بعد از اتمام فرصت 7 روزه

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، با بیان اینکه فقط 7 روز از مهلت 3 ماهه سرپرستی آموزش و پرورش باقی است، گفت: در صورتی که رئیس جمهور بخواهد فرصت طولانی‌تری برای سرپرستی این وزارتخانه وجود داشته باشد، باید اذن رهبری را بگیرد.

لزوم دریافت اذن رهبر انقلاب برای تداوم سرپرستی وزارت آموزش و پرورش بعد از اتمام فرصت 7 روزه
کد خبر: 522786
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۲:۴۰:۰۹

اعتمادآنلاین| سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در ارتباط با شبکه خبر سیما، با اشاره به رأی نیاوردن دومین گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار داشت: از فرصت سه ماهه‌ای که امکان اداره وزارتخانه با سرپرست وجود دارد، فقط 7 روز باقی مانده و بر اساس تفسیری که شورای نگهبان از اصل 135 قانون اساسی دارد، رئیس جمهور فقط یک فرصت سه ماهه برای اداره یک وزارتخانه با سرپرست دارد و اینطور نیست که این فرصت سه ماه دیگر تمدید شود.

به گزارش فارس، وی افزود: بر این اساس، یا رئیس جمهور باید تا هفته آینده و در فرصت باقیمانده وزیر پیشنهادی جدیدی معرفی کند و یا اینکه اگر بخواهند سرپرست انتخاب کنند و فرصت طولانی‌تری داشته باشند، باید از مجاری قانونی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده، مجوز بگیرند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: بر اساس عُرف شکل گرفته در اقدام روسای جمهور گذشته، در این موارد باید مجوز و اذن مقام معظم رهبری گرفته شود.

موسوی در خصوص زمان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بعدی آموزش و پرورش در صورت معرفی سریع از سوی رئیس جمهور، با توجه به تعطیلات هفته آینده مجلس، گفت: این موضوع را باید در هیأت رئیسه بررسی کنیم، چون هنوز آقای رئیس جمهور هنوز مشخص نکرده که اقدام بعدی‌شان چیست، لذا باید ببینیم ایشان چه تصمیمی می‌گیرند و بعد ما در هیأت رئیسه موضوع را بررسی کنیم و تصمیم بگیریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها