ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه:

در پرونده ترور شهید سلیمانی به عامل داخلی برنخوردیم

در پرونده سردار سلیمانی ۱۲۷ نفر مجرم شناخته شده‌اند / به ۹ کشور از جمله آمریکا احضاریه داده شده

سخنگوی قوه قضاییه درباره شناسایی عوامل داخلی پرونده ترور شهید سلیمانی بیان کرد: در خصوص این موضوع با تحقیقاتی صورت گرفته است‌ به موردی برخورد نکردیم که عامل داخلی باشد و پاسخ من منفی است

در پرونده ترور شهید سلیمانی به عامل داخلی برنخوردیم
کد خبر: 530432
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۲:۲۴:۰۶

ذبیح الله خدائیان، سختگوی قوه قضاییه درباره پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی در مراجع و محاکم بین‌المللی گفت: در این خصوص معاون بین‌الملل قوه قضائیه گزارش‌های خوبی دادند، انصافا در این مدت اقدامات خوبی از سوی دولت و قوه قضائیه صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: دو پرونده در این خصوص در شعبه ۵۵ دادگاه تهران تشکیل شده است که خانواده شهدا شاکی هستند. در پرونده دیگر ۱۲۷ نفر مجرم شناخته شده‌اند به ۹ کشور از جمله ایالات متحده احضاریه داده شده است. در کشور عراق هم کارگروهی تشکیل شده است که تاکنون ۲ نشست برگزار شده است. همچین از سوی سمن‌های مردمی هم شکایت‌هایی به مراجع بین‌المللی از جمله ژنو داده شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: امیدوارم برای قتل‌های فراقضایی دادگاهی برگزار شود.

وی درباره ادعای گزارشگر حقوق بشر در خصوص نقص حقوق بشر در ایران گفت: همه کشورها باید حقوق بشر را رعایت کنند اما امروز حقوق بشر یک حربه سیاسی در دست استکبار قرار گرفته است اما کشورها نمی‌خواهند تحت سلطه باشند.

 خدائیان تاکید کرد: هر انسانی حق حیات دارد و هرکه این حق حیات را سلب کند، اقدام ضد حقوق بشری انجام داده است. کسانی هزار نفر از مردم ایران را به خاک و خون کشیدند اما با آن‌ها از سوی مجامع حقوق بشری برخورد نمی‌شود. این چه حقوق بشری است؟ یک رژیمی معروف به کودک‌کش است اما جزو شورای حقوق بشر است. گزارش‌ها درباره حقوق بشر در ایران سیاسی است، ایران کشوری است که نیاز به گزارشگر ویژه حقوق بشر ندارد. کشورهایی هستند که رنگ انتخابات به خودشان نمی‌بینند، زنان حتی حق رانندگی ندارند اما گزارشگر ویژه حقوق بشر ندارند.

خدائیان گفت: شهود این‌ها چه کسانی هستند همان‌هایی که دست‌شان به خون مردم ایران آغشته است،  ۱۷ هزار نفر را ترور کردند، ما مدعی حقوق بشر و حقوق بشر اسلامی هستیم.

وی درباره شناسایی عوامل داخلی پرونده ترور شهید سلیمانی بیان کرد: در خصوص این موضوع با تحقیقاتی صورت گرفته است‌ به موردی برخورد نکردیم که عامل داخلی باشد و پاسخ من منفی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها