نورالله قدرتی، معاون حقوقی قوه قضاییه:

۱۲۷ متهم برای ترور سردار سلیمانی شناخته شدند

معاون حقوقی قوه قضاییه با اشاره به ترور سردار سلیمانی گفت: ۱۲۷ متهم برای این ترور شناخته شدند.

۱۲۷ متهم برای ترور سردار سلیمانی شناخته شدند
کد خبر: 530387
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۰:۱۸:۰۶

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی معاون حقوقی قوه قضائیه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی گفت: ترور شهید سلیمانی حادثه بسیار تلخی است که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و ابعاد بسیار زیادی هم دارد که یکی از ابعاد مهم آن، بعد حقوقی است. در بعد نظامی با کار ارزشمند سپاه و ارتش آن ضربه به عین‌الاسد وارد شد اما در کار حقوقی به راحتی نمی‌شود تصمیم‌گیری کرد پس باید مواظب باشیم که ذیل قوانین اظهار نظر کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از همان روزهای ابتدایی ترور، دادستان کل کشور و قوه قضائیه وارد عمل شدند. دادستان کل گفتند که روز بعد از بعد ترور پرونده تشکیل دادند و اخیرا ۱۲۷ متهم برای این ترور شناخته شدند و این مقام قضایی است که تشخیص می‌دهد چه کسی در این ترور، مباشر و معاون است.

معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان این‌که تصمیم نظامی با چند جلسه گرفته شد و اقدام متقابل عین‌الاسد اتفاق افتاد اما بعد حقوقی قضیه با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: دیدگاه‌های مختلفی راجع به ماهیت کار آمریکا و پیگیری پرونده ترور مطرح شده است و قاضی پرونده باید تشخیص دهد که ماهیت کار آمریکا چه بوده است و چه عنوان کیفری بوده است و با عنوان کیفری است که ما می‌توانیم مجرم را تحت تعقیب قرار دهیم.

قدرتی ادامه داد: در همان ابتدای کار، به جهت اعتراف و اقرار صحیح آقای ترامپ مسلم است که دستور ترور را آمریکا داده اما آن را مستند به دلایلی کرده که هرکس کم‌ترین دانشی هم داشته باشد می‌داند این دلایل، غیر حقوقی است. آمریکاییان می‌گفتند ما علیه تروریسم اقدام کردیم که حرفشان، حرف خنده‌داری است زیرا این شهید قاسم سلیمانی بود که بساط تروریسم را جمع کرد. هرکس با ادعاهای آمریکا بخواهد اقدام به ترور کند امنیت دنیا خدشه‌دار می‌شود. پس آمریکا دلیلی برای کار خودش ندارد و باید حتما پاسخ دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده‌ای که تشکیل شده باید در مسیر خودش تا جایی که قوانین داخلی و بین‌المللی اجازه می‌دهد پیش رود و شک نکنید روزی عدالت اجرا خواهد شد و دست کسانی که به خون شهید سلیمانی آغشته شد قطع خواهد شد. این واقعه نقاب را از چهره مدعیان حقوق بشری برداشت و به امید آن روزی که ظهور امام عصر فرا برسد و انتقام واقعی از جنایتکاران بشری گرفته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها