کد خبر: 530197
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۲:۱۶:۰۴
| |

محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه مطرح کرد:

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تعقیب عاملان ترور شهید سلیمانی

رئیس قوه قضاییه گفت: دولت، قوه قضاییه و وزارت امور خارجه باید از همه ظرفیت‌های قانونی و حقوقی برای تعقیب جنایتکارانی که مبادرت به ترور حاج قاسم و همرزمانش کردند استفاده کنند.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تعقیب عاملان ترور شهید سلیمانی
کد خبر: 530197
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۲:۱۶:۰۴

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه امروز دوشنب(۱۳ دی) در نشست شورای عالی قوه قضاییه با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) سَیّدَةُ نِساءِ الْعالَمین هستند و تا ابدیت برای همگان خیر کوثر می‌باشند و همه تشنگان می‌توانند از این خیر کثیر بهره مند شوند مگر آنانکه راه گم کرده باشند که آنان مغبون در هر دو عالم‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس دستگاه قضا در ادامه ضمن تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم  سلیمانی، گفت: حاج قاسم سلیمانی جرعه نوش مکتب متعالی و انسان ساز اهل بیت علیهم السلام بود و  هنوز به جهاتی نمی‌توان تمامی ابعاد و جوانب مکتب و شخصیت  حاج قاسم را شناخت و باید عقول انسان‌ها در طول زمان تکامل یابد تا به شناخت شخصیت حاج قاسم به عنوان دانش‌آموخته مکتب اهل بیت علیهم‌السلام رهنمون شد.

محسنی اژه‌ای ضمن تبیین بخشی از وجوه شخصیتی شهید سلیمانی گفت: با این که حاج قاسم سلیمانی در برابر تروریست‌های داعشی و دشمن صهیونیستی و آمریکایی مقتدرانه، شجاعانه و با صلابت ظاهر می‌شد و در میدان‌های نبرد با دشمنان ترس و رعب عجیبی در دل دشمن ایجاد می‌کرد، اما در برابر مردم متواضع و رقیق‌القلب بود و این تواضع و رقّت او در مواجهه‌اش با فرزندان شهدا مضاعف می‌شد.

رئیس عدلیه با بیان اینکه امروز تمامی آزادیخواهان در سراسر جهان حاج قاسم را به عنوان مرد نخست میدان مقابله با تروریست‌ها ، مستکبران و سلطه‌گران می‌شناسند، گفت: بسیاری از افراد در سراسر جهان با شنیدن توصیف رشادت ها و دلیری های حاج قاسم سلیمانی در برابر تروریست های متوحش ، دل های شان به نور اسلام روشن شد و دریافتند که سرباز طراز اول مکتب اسلام چگونه به یاری مظلومان شتافته است.

رئیس قوه قضاییه با تصریح بر اینکه آمریکایی‌های جنایتکار با به شهادت رساندن سردار سلیمانی مرد حاضر در صف اول مبارزه با تروریست‌ها را ترور کردند گفت: به فضل پروردگار تقاص حاج قاسم و همرزمانش از آمریکایی‌های جنایتکار گرفته خواهد شد و آنها دیگر خواب راحت نخواهند داشت و در هر جا باید دلهای‌شان بلرزد که نیروهای مقاومت به سراغشان خواهند آمد.

رئیس قوه قضاییه گفت: دولت، قوه قضاییه و وزارت امور خارجه باید از همه ظرفیت‌های قانونی و حقوقی برای تعقیب جنایتکارانی که مبادرت به ترور حاج قاسم و همرزمانش کردند استفاده کنند و در دادگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و همچنین دادگاه‌های داخلی عاملان و آمران این جنایت را تعقیب کنند.

محسنی اژه ای ضمن تقدیر از اقدامات رئیس کل دادگستری و دادستانی تهران در راستای تعقیب عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی گفت: در  راستای رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی و همرزمانش پرونده‌های کیفری و حقوقی تشکیل شده و با مسئولان قضایی کشور عراق نیز نشست‌هایی برگزار شده است؛ علی‌ایحال باید امر پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی با جدیت دنبال شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها