دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش:

اگر ملتی قادر به دفاع از خود نباشد قطعا آسیب خواهد دید

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: نخبگان کشور با مجاهدت‌ و خلاقیت خودشان توانستند تجهیزاتی بسازند که در دفاع مقدس راهگشا بود و این جوانان دین خود را به انقلاب اسلامی و کشور ادا کردند.

اگر ملتی قادر به دفاع از خود نباشد قطعا آسیب خواهد دید
کد خبر: 530135
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۰۹:۲۷:۵۸

دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش روز دوشنبه در مراسن هفدهمین دوره رزم مقدماتی نخبگان کشوری که در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اینکه توان دفاعی و بازدارندگی خود را حفظ کند و آمادگی انجام ماموریت‌های خود را در برابد تهدیدات فعلی و آینده را داشته باشد قطعاً نیاز به پیشرفت در ابعاد مختلف دارد که مهمترین آن جذب نیروی انسانی مناسب و در کنار آن تامین تجهیزات است.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نخبگان و جوانان کشور تکیه‌گاه و آینده‌سازان کشور هستند، افزود: نیروهای مسلح برای حفظ توان بازدارندگی خود نیازمند نیروی انسانی کارآمد است که بخشی از آن توسط کادر استخدامی و بخش اعظم آن توسط نیروی وظیفه تامین می‌شود، نیروی جوانی که تحرک و نشاط را به سازمان ارتش اضافه می‌کند تا ارتش بتواند به خوبی به ماموریت‌های خود عمل کند.  

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: دوران سربازی یکی از باارزش‌ترین دوره‌ها برای ساخت جوانان و دوره ارزشمندی برای تامین امنیت کشور است چرا که سربازان نقش بسیار مهمی در تامین امنیت کشور دارند.  

سیاری با اشاره به خدمات و رشادت‌های رزمندگان و نیروهای وظیفه در دفاع مقدس افزود: تنها در ارتش در دفاع مقدس بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز وظیفه خدمت کرده‌اند و اگر موفقیتی به دست آمده به برکت مجاهدت سربازان وظیفه بوده که دوشادوش سایر نیرو ها در برابر تهاجم دشمن تا بن دندان مسلح از عزت و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

وی تجهیزات نظامی در دفاع کشور را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تحریم بودیم اما دستور امام(ره) به ارتش این بود که بروید و خودتان تجهیزات را تولید کنید.  

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: در تولید تجهیزات مورد نیاز و سلاح نخبگان و جوانان نقش اساسی را داشتند و با مجاهدت‌های مختلف و استفاده از خلاقیت خودشان توانستند تجهیزاتی بسازند که در دفاع مقدس راهگشا بود و نیاز نیروهای مسلح به تجهیزاتی که تحریم بودیم را تامین کنند و این جوانان با مجاهدت دین خود را به انقلاب اسلامی و کشور ادا کردند.  

سیاری افزود: موفقیت‌های نیروهای مسلح به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مختلف پیشکسوتان به دست آمده است، اما امروز هم باید قدر فرصت‌ها را بدانید و در جهت رفع نیاز کشور حرکت کنید.  

وی با بیان اینکه امروز نوع تهدید متفاوت شده، گفت: اگر ملتی قادر به دفاع از خود نباشد قطعا آسیب خواهد دید.بنابراین علم و دانش مورد نیاز برای تامین این تجهیزات و دانش مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات است که باید در این مسیر حرکت و با نگاه به آینده در جهت تامین نیازمندی‌های کشور حرکت کنند.  

معاون هماهنگ کننده ارتش پیشرفت‌های کشور را در حوزه رزم زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر چه توانمندی‌های بسیار خوبی در همه عرصه‌های مختلف نظامی داریم اما قطعا شما نخبگان باید به نیازهای آینده کشور در این عرصه‌ها توجه و در جهت تامین آن حرکت کنید.  

سیاری افزود: هر کشوری می‌خواهد به رشد و بالندگی خود ادامه دهد و مستقل باشد قطعا با تهدیداتی روبروست و دشمن از این طریق می‌خواهند ما را تابع خود کند اما ملت آزاد و سرافراز ایران با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و استفاده از دانش و توانمندی جوانان روی آرمان‌های عظیم انقلاب اسلامی ایران می‌ایستد و مقتدرانه به جلو حرکت می‌کند تا به جایی برسیم که هیچ کشوری چشم طمع به کشور ما نداشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها